Katsojatutkimusten mukaan internet- ja mobiilipalvelut ja teksti-tv täydentävät toisiaan. ”Teksti-tv:n elinvoimaisuuden salaisuus on palvelun nopeus. YLE Teksti-TV reagoi maailman tapahtumiin välittömästi”, kertoo ohjelmapäällikkö Reijo Perälä.
”Nykyään retrohenkisyys on kääntynyt positiiviseksi seikaksi. Saamme paljon palautetta, jossa sanotaan, että teksti -tv:n pitää pysyä aina samanlaisena.”
Tyypillinen YLE Teksti-TV:n katsoja on kolme-neljäkymppinen kaupunkilainen. Hänelle teksti-tv on nopea ja luotettava tietolähde, josta päivän merkittävistä tapahtumista saa käsityksen yhdellä vilkaisulla. ”Suunnitelma on, että käyttäjät voivat tulevaisuudessa profiloida omaa YLE Teksti-TV-näkymäänsä samaan tyyliin kuin Über-teksti-tv:n beta- eli testiversiossa.”
Uutiset ja urheilu ovat suosituinta sisältöä YLE Teksti-TV:ssä. Myös sää-, liikenne- ja ohjelmatiedot ja Viikkomakasiini keräävät runsaasti katsojia. Uusia tulokkaita YLE Teksti-TV:n palveluissa ovat omakotitalojen ja tonttien hinnat, Oulun lentoaikatalut, mahdollisuus Twitter-kommentointiin ja Ajatus päivälle.
1980-luvulla YLE Teksti-TV:n kohdeyleisö olivat ensisijaisesti huonokuuloiset ja kuurot, mutta kiinnostus laajeni nopeasti. Ensimmäisenä vuotenaan YLE Teksti-TV saavutti 100 000 katsojan rajan ja kymmenen vuoden päästä sitä selasi jo 700 000 suomalaista. Siitä eteenpäin katsojamäärä on kohonnut kahteen miljoonaan viikkokatsojaan, jonka tuntumassa se pysytellyt viime vuodet.
YLE Teksti -TV on palvellut ympäri vuorokauden vuodesta 1991. Internetissä sivut ovat olleet luettavissa vuodesta 1996 lähtien, ja ne ovat alusta saakka olleet Ylen suosituinta nettisisältöä. Juhlavuottaan viettävän YLE Teksti-TV:n tunnuslause on Luota kolmekymppiseen.