”Vahva digitaalinen kasvu edellyttää meiltä entistä voimakkaampaa verkottumista suomalaiseen start-up-ympäristöön. Samalla aloittaville yrityksille on tärkeää saada vahvoja asiakkaita myös kotimaastaan, vaikka ne yhä useammin tähtäävätkin suoraan kansainvälisille markkinoille”, sanoo Sanoma Newsin ja Sanoma Media Finlandin digitaalisen liiketoiminnan johtaja Marja-Leena Tuomola.
Sanoman edustajat tapaavat säännöllisesti Aalto Start-Up Center -yrityshautomon kasvuyrityksiä. Lupaavimmat ja Sanoman strategiaan parhaiten sopivat konseptit tulevat saamaan vahvaa tukea. Suomen johtavana digitaalisen median toimijana Sanoma News voi tarjota aloittelevien yritysten käyttöön esimerkiksi mainosnäyttöjä verkkopalveluissaan, jotka tavoittavat lähes kolme miljoonaa suomalaista joka viikko. Myös suorat investoinnit aloitteleviin yrityksiin ovat mahdollisia.
”Yhdistämällä nuorten yritysten rohkeat uudet ideat Sanoman palveluihin voidaan luoda uusia ja kuluttajien kannalta entistä kiinnostavampia verkko- ja mobiiliratkaisuja”, Tuomola uskoo.
Aalto-yliopiston Start-Up Centerillä on 80 asiakasyritystä ja se on Suomen suurin yliopistotaustainen kasvuyrityskeskus.
”Nyt käynnistyvä yhteistyö Sanoma Newsin kanssa tuo meille voimaa hautomoyritysten liiketoiminnan kehittämiseen ja tarjoaa erinomaiset kasvupolut asiakkaillemme. Saamme lukuisia uusia yritysideoita viikoittain arvioitavaksi ja haemme jatkuvasti toimintaamme parhaiten soveltuvia yhteistyötahoja. Etsimme erityisesti Sanoma Newsin kaltaisia kumppaneita, joilla itsellään on voimakas strateginen ote tulevaisuuden liiketoimintamahdollisuuksiin”, sanoo projektijohtaja Marika Paakkala Aalto Start-Up Center-yrityshautomosta.
Aalto Start-Up Center yrityshautomon kanssa tehtävä yhteistyö täydentää kesällä alkanutta Sanoma Newsin ja Aalto Center for Enterpreneurship -yrittäjyyskeskuksen yhteistyötä.