Marko Haikonen, 48, siirtyy 3T-lehden päätoimittajaksi 1. syyskuuta alkaen Sanoman Yritysjulkaisuista, jonka johtajana hän on toiminut vuodesta 2007. Marko Haikonen on urallaan ollut toimittajana sekä sanomalehdissä että YLE:n radio- ja TV-uutisissa. Sanoma Magazines Finlandin palvelukseen hän tuli vuonna 1999 ja on toiminut yhtiössä tekniikkalehtien päätoimittajana sekä toimituspäällikkönä Yritysjulkaisuissa.
– Marko on pitkän linjan journalisti, joka on toimittajan urallaan seurannut monipuolisesti sekä talouden että teknologian kehitystä ja trendejä. Hänen johdollaan Yritysjulkaisumme on kehittynyt neljässä vuodessa monikanavaisen markkinoinnin ja viestinnän palkituksi osaajaksi, Sanoma Magazines Finlandin strategiajohtaja Petri Karjalainen toteaa.
3T-nimeä käytettiin jo lehden konseptointivaiheessa. Lopulliseksi nimeksi se valikoitui useiden vaihtoehtojen joukosta nimitesteissä.
– 3T summaa ytimekkäästi lehtemme sisällön kivijalat eli teknologian, talouden ja työelämän. Samalla se testien mukaan viestii hyvin lehden nuorekkaasta, asiantuntevasta ja laaja-alaisesta luonteesta, Marko Haikonen toteaa.
– Uusia viikkolehtiä ei Suomeen usein synny. Onkin etuoikeus päästä tekemään laadukasta julkaisua, joka auttaa lukijaansa menestymään. Käyn innolla kokoamaan toimitusta, jonka voimin teemme 3T:stä käsitteen ja nostamme sen tekniikan viikkolehtien ykköseksi, Marko Haikonen jatkaa.
3T ilmestyy ensi vuonna 40 kertaa – ensimmäinen numero tammikuussa. Lehden levikkitavoite vuonna 2012 on yli 60 000 kappaletta. Lehden kustantaja on Suomen johtavan aikakauslehtikustantajan Sanoma Magazines Finlandin tytäryhtiö Suomen Rakennuslehti Oy.