Kanavan uuden ilmeen takana ovat Creative Director Peter Söderlind ja Motion Graphic Designer Thomas Sellin TV Viiden ruotsalaiselta Kanal5-sisarkanavalta.
”TV Viiden uusi kanavailme perustuu Viisi-logoon, joka
kameleonttimaisesti muuntautuu erilaisiin muotoihin”, kertoo Peter
Söderlind. ”Uuteen kanavailmeeseen voidaan tarpeen mukaan lisätä
erilaisia graafisia elementtejä. Line-up-room -elementeillä saadaan
aikaiseksi erilaisia tunnelmia, ja tv-ohjelmille voidaan räätälöidä omat
line-up-room -elementit”, hän jatkaa ja toteaa, että ”oma räätälöity
kirjasintyyppi ja design-elementit luovat kanavailmekonseptin, joka
kestää hyvin aikaa, ja jonka kanssa voidaan leikkiä tietyissä rajoissa”.
”Haluamme tarjota katsojille viihdettä sekä ohjelmiston että
kanavailmeen puitteissa. Uusia elementtejä kanavailmeeseen tuomme
muutaman kerran vuodessa. Lisäksi pystymme tarjoamaan mainostajille
erilaisia alustoja, joihin heidän tuotteensa voidaan liittää osana
kanavailmettä”, kertoo Sami Vikback TV Viideltä.
”Kanavailmeuudistus on osa TV Viiden jatkuvaa kehitystä ja uskomme, että
uusi kanavailme erottuu edukseen Suomen tv-markkinoilla”, Vikback
toteaa.
Kanavailmeen eri elementtejä on rakennettu yhteistyössä eri yritysten
kanssa. Yhteistyöyrityksiä ovat ruotsalaiset Dallas Sthlm ja Magoo
Studios, ranskalainen The View ja englantilaiset Th1ing, Proud Creative
ja Fontsmith.
TV Viisi on osa saksalaista ProSiebenSat.1 Media AG
-konsernia, jolla on lähetystoimintaa ympäri Euroopan. Suomessa
ProSiebenSat1 Media AG omistaa TV Viiden lisäksi musiikkikanava The
Voicen sekä SBS Finlandin radiokanavat.