Veikkauksen ”Jokeri on palannut” voitti Kuukauden Parhaat Sekunnit marraskuussa. PHS:n suunnittelema ja Motel Royalin tuottama spotti on raadin mielestä kansainvälisen tason mainoselokuva, joka ottaa riskejä ja rikkoo rajoja. Erityiskehuja sai Hena Blombergin kuvaus.
KPS-raadin jäseninä olivat marraskuussa Rocky Advertisingin Heikki Kärkkäinen, JWT Helsingin Jarno Varis, Ezpan Markku Vierula sekä PHS:n Jouni Seppänen, joka jääväsi itsensä voittajavalinnasta.
Veikkaus lanseerasi Jokerin uudelleen marraskuun alussa. ”32-vuotisen historiansa aikana Jokeri on ollut Loton sivupeli. Halusimme tehdä merkittäviä muutoksia Jokerin pelijärjestelmään ja rakentaa Jokerista oman pelibrändinsä”, Veikkauksen markkinoinnin kehityspäällikkö Ari Tuuli kertoo.
Mainoksessa Jokeri-hahmon nousu nukkavierusta parrasvalojen loisteeseen kuvastaa pelin ja brändin uudistumista. ”Halusimme tv-mainoksella avata tien ihmisten sydämiin, kuvata että Jokeri on ollut ja on olemassa, mutta menettänyt uskonsa itseensä. Uusi Jokeri palaa takaisin vahvempana: sitä on helpompaa pelata ja se antaa pelaajille enemmän voittoja.”
Uudistus tuonut selviä myynnillisiä tuloksia: ”Jokerin myynti on tähän mennessä kasvanut noin 50% ja se on saanut uusia pelaajia muun muassa naisten keskuudesta. Jokeria myös pelataan yhä useammin omalla kupongilla ja netissä,” Tuuli kertoo.
Tunteita herättävä mainos on saanut palautetta erityisesti musiikistaan. Veikkaus vastaakin asiakkaiden toiveisiin ja tuo Ari Sunellin mainosta varten säveltämän musiikin soittoääneksi ensi vuoden puolella.
Kuukauden Parhaat Sekunnit – kilpailusta
Kuukauden Parhaat Sekunnit on MTV3:n, Subin ja MTL:n yhteinen mainoskilpailu, jossa vaihtuvajäseninen raati arvioi edellisen kuukauden aikana ensiesityksensä saanutta tv-mainontaa. Kuukauden Parhaat Sekunnit on palkinnut ajankohtaista, idealtaan ja toteutukseltaan onnistunutta tv-mainontaa vuodesta 1994 lähtien. Tuorein voittaja, shortlista ja arkisto osoitteessa spotti.fi..