Itsenäisyyspäivää edeltävällä viikolla MTV3:n mainoskatkojen ja kanavailme-elementtien tuntumassa seikkailee myös Valion maitotölkeistä tuttu lehmähahmo. Kanavailmemainonta on uusi ja poikkeuksellinen tapa näkyä Suomen suurimmalla tv-kanavalla. Viikon aikana tv:n katsojilla on mahdollisuus kohdata Valion brandi satoja kertoja.
“Halusimme vahvistaa Valion brandimielikuvaa ja maitotuotteisiimme olennaisena liittyvää suomalaisuutta ja tehdä sen erottuvalla, uudella tavalla”, kertoo markkinointipäällikkö Marko Kämäräinen Valiolta. “Valion kohderyhmä on koko Suomen kansa, ja siksi oli luonnollista että aloitimme keskustelut MTV3-kanavan kanssa. Yhdessä löysimme ratkaisun, jossa kaksi merkittävää suomalaista brandia kohtaavat ja viestit tukevat toinen toisiaan.”
“Suuret suomalaiset –konseptissa on sekä arvokkuutta, tyylikkyyttä että huumoria ja se sopii erinomaisesti juuri itsenäisyyspäiväviikolle”, kuvailee Marko Kämäräinen. “Maitotölkeistä tuttu persoonallinen lehmähahmo muuttaa muotoaan ja esittää tunnettuja suomalaisia kuten Mannerheimia, Lordia, Lenitaa, Uuno Turhapuroa ja Karita Mattilaa. Animaatiohahmoja on 12 erilaista.
Valion kanavailmemainonta on luotu yhteistyössä Valion, Dagmarin, SEKin ja MTV3:n kesken. “Kyseessä on erikoisratkaisu, jollaista emme ole aikaisemmin tehneet”, korostaa MTV3:n myyntijohtaja Mikko Laakso. “Katkotunnisteiden ja muiden kanavailme-elementtien välittömään läheisyyteen luodaan uudenlaisia mainospaikkoja.”
“Sekä Valiolla että MTV3:lla on vahva ote suomalaisesta kuluttajasta. MTV3-kanavan ohjelmiston kotimaisuusaste on korkea, peräti 45%”, muistuttaa Mikko Laakso. “Meille on myönnetty myös Avainlippu-tunnuksen käyttöoikeus kanavillamme esitettäville Suomessa valmistetuille tv-ohjelmille, ensimmäistä kertaa maassamme tv-toimialalle.”
“Kanavailmeen elementit ovat yleensä meidän omassa käytössämme esimerkiksi omien ohjelmiemme lanseerauksessa ja tukemisessa. Valion kaltaisia erikoisratkaisuja voidaan toteuttaa korkeintaan muutama vuodessa, ja vain kun idea on hyvä, ajoitus oikea ja sekä kanavan että mainostajan viestit osuvat kohdalleen”, Mikko Laakso kiteyttää.