“Ilta oli huikea. Siitä pitivät huolen huippuartistit sekä vajaat 500 kutsuvierasta. Radiolla pyyhkii hyvin. Radiomainonta kasvattaa tänä vuonna markkinaosuuttaan mediamainonnasta selvästi. Vuoden myyntitiiminä palkittiin SBS Median valtakunnan myyntiryhmä”, RadioMedian ja Suomen Radioiden Liiton toimitusjohtaja Stefan Möller sanoo.
NRJ palkittiin sekä Vuoden radiona että Vuoden asiakaspromootion toteuttajana. Tuomariston mukaan Energy-nimi kuvaa draivia, jolla asema toimii FM-taajuuksilla, verkossa ja tapahtumissa. Vuoden asiakaspromootioksi valittu NRJ polttaa tupakat puolestasi -kampanja kannusti nuoria tupakoinnin lopettamiseen. Sen ansiosta jätettiin polttamatta 97 780 savuketta. Tuomariston mielestä Hengitysliitto Helin ja Suomen Syöpäyhdistyksen kanssa toteutettu kampanja oli tehty hyvän asian puolesta hyvällä mielellä.
“Ei voi kuin hymyillä. Vuosi 2009 on ollut meille huima. Teemme tänä vuonna historiamme parhaan tuloksen. Olemme läsnä monessa kanavassa. Myös kuuntelijaminuuttimme ovat nousseet merkittävästi, mikä kertoo, että tuotteemme on kunnossa”, NRJ Finlandin toimitusjohtaja Antti Pakkala toteaa.

Jaajo Linnonmaa
Vuoden radio-ohjelman tittelin vei Radio Rockin Heikelä-Linnanahde Korporaatio. Tuomaristo kehui ohjelman ajankohtaista otetta, jossa aiheita ei pureksita valmiiksi. Äijät ovat pysyneet tuoreina ja kohderyhmälleen uskollisina.
Kaupalliset radioasemat valitsivat Vuoden kotimaisen yhtyeen ja Vuoden kotimaisen artistin. Vuoden kotimaisena yhtyeenä palkittiin Lauri Tähkä ja Elonkerjuu, jonka Tänään ei huomista murehdita -albumi myi platinaa julkaisupäivänään. Vuoden kotimaisen artistin palkinnon pokkasi Chisu, jonka tuore hitti Baden-Baden on soinut radioissa tiheään.

Lady Gaga
Suomalaiset osallistuivat vuoden 2009 parhaan radiojuontajan ja parhaiden radiobiisien valintaan verkossa. Äänestyksessä annettiin vajaat 15 000 ääntä. Vuoden radiojuontajaksi nousi ylivoimaisella äänivyöryllä Radio SuomiPOPin Jaajo Linnonmaa. Vuoden kotimaiseksi radiobiisiksi suomalaiset äänestivät Amorphiksen Silver Bride -kappaleen ja Vuoden ulkomaiseksi radiobiisiksi Lady Gagan Pokerface -kappaleen.

Amorphis
RadioGaalassa palkintoja jaettiin kaiken kaikkiaan 21 eri kategoriassa. RadioGaalan järjesti Suomen kaupallisen radiotoimialan markkinointiyhtiö RadioMedia, johon kuuluu 54 radioasemaa ja yli 320 lähetystaajuutta. RadioGaalan yhteistyökumppani oli Markkinointi&Mainonta-lehti.