Termin display-mainonta käyttöönottoa tukee kansainvälinen vakiintunut käytäntö. Display viittaa kaikkiin visuaalisiin mainosformaatteihin verkkomediassa, ja termi Display-mainonta kuvaa kaikkea verkkomainontaa, joka ei lukeudu hakusanamainonnan, sähköisten hakemistojen, luokitellun ilmoittelun tai sähköpostimainonnan piiriin.
IAB Finland
IAB Finland (Interactive Advertising Bureau) on verkkomainonnan kasvua ja kehitystä ajava järjestö, jonka tavoitteena on edistää internetin ja interaktiivisen viestinnän roolia markkinoinnin, mainonnan ja myynnin kentässä sekä kehittää alan osaamista ja yhteistyötä. IAB rakentaa alalle yhteisiä standardeja, teettää tutkimuksia, kouluttaa sekä järjestää seminaareja. IAB Finlandilla on 80 jäsenyritystä, jotka ovat verkkomedioita, mainostoimistoja, interaktiivisia toimistoja, mediatoimistoja, tutkimustoimistoja, verkkomedioiden myyntiyhtiötä, verkkomainostajia ja internet-teknologiaa kehittäviä yrityksiä.