Suomen X2M palvelee myös Publicis Groupen omistamia Skandaali Leo Burnettia ja Publicis Helsinkiä. Suomen X2M:ää ryhtyy vetämään kokenut markkinointimies Petteri Kakkola, joka siirtyy tehtävään Publicis Helsingistä.
Markkinointipanostukset uuteen syyniin
“Kokonaisratkaisu, jossa yhdistetään Publicis Groupen suunnittelu- ja X2M:n tuotantovoima Pohjoismaissa sekä ketjutoimistot Itämeren alueella, näyttää kiinnostavan asiakaskuntaa – ja ihan oikeutetusti”, sanoo Publicis Helsingin toimitusjohtaja Kenneth Lindfors.
X2M:n toimintamalli antaa asiakkaille mahdollisuuden tehostaa markkinointipanostusten käyttöä, joka auttaa voittamaan markkinaosuuksia myös taantuman aikana.
“Meillä on nyt tarjolla sellainen toimintamalli, joka mahdollistaa sen että samalla rahalla saa enemmän. Tehdään suoraviivaisemmin ja tehokkaammin kaikki mitä voidaan”, Lindfors lisää.
”Yhdessä asiakkaan kanssa tunnistamme ne toimenpiteet, jotka voidaan tehdä nopeasti ja kustannustehokkaasti, sovittua prosessia noudattaen. Yhteiset prosessit ja teknologia automatisoivat tekemistä. Kustannussäästöillä saadaan aikaan useampia toimenpiteitä”, kertoo X2M:n Pohjoismaiden johtaja Bjørn Sloreby.
”Isona yhtiönä Publicis Groupe mahdollistaa nykyaikaisten työvälineiden jatkuvan kehittämisen. Lisäksi Publicis Groupen Aasian toimistot mahdollistavat halvempien resurssien hyödyntämisen”, linjaa Sloreby.
Bjørn Sloreby uskoo, että X2M Suomen toiminnot tulevat menestymään muiden Pohjoismaiden tapaan erinomaisesti. X2M:llä on jo useita yhteispohjoismaisia asiakkuuksia, kuten Samsung, L’Oréal ja mm. Nicorettea markkinoiva Johnson & Johnson Consumer Nordic.