Tyytyväisyys esimerkiksi lasten- ja nuortenohjelmatarjontaan kasvoi vuonna 2008 merkittävästi. Erityisesti pienten lasten vanhemmat olivat entistä tyytyväisempiä YLE TV2:n aloitettua aamuiset lastenohjelmat.
YLEn radiokanavien osuus kaikesta radion kuuntelusta oli 52 prosenttia. Suomen kuunnelluin radiokanava vuonna 2008 oli edellisvuosien tapaan YLE Radio Suomi 38 prosentin osuudella päivittäisestä radion kuuntelusta.
Internetissä yle.fi on yksi Suomen suosituimmista nettisivustoista, syksyllä 2008 viikkokävijämäärä oli keskimäärin yli miljoona. YLE Areena arvioitiin viime vuonna Suomen arvostetuimmaksi verkkomediabrändiksi, palveluun tehtiin viime vuonna 32 miljoonaa vierailua.
-Vuosi 2008 oli loistava vuosi YLElle. Talous tasapainottui ja yleisösuhde vahvistui. Positiivista oli myös selkeästi parantunut yleläisten työtyytyväisyys. Etenimme vahvimmin lastenohjelmissa, uutisissa, kotimaisessa draamassa ja uusissa palveluissa, toimitusjohtaja Mikael Jungner arvioi kulunutta vuotta.