Kaikkiaan Pahvi-kilpailun shortille nostettiin 11 kampanjaa. Kilpailussa olivat mukana kaikki huhti-kesäkuussa Helsingin Sanomissa julkaistut ilmoitukset. Kilpailujakson aikana pelkästään lehden tekstisivuilla julkaistiin noin 10 000 ilmoitusta.
Tuomaristo perusteli valintaansa seuraavasti: Klassinen taitto toimii Sanomalehtien Liiton pelkistetyssä mainoksessa. Äänenvoimakkuuden säädin on mainoksen keskellä, minimi osoittaa Pohjois-Koreaa ja maksimi Suomea. Teksti alhaalla toteaa yksinkertaisesti: “Tänään vietetään YK:n kansainvälistä sananvapauden päivää”. Mainos on freesi, viimeistelty ja antaa lukijalle oivalluksen ilon. Metallimaisessa toteutuksessa on käytetty monokromaattista ratkaisua, ja tekstit on upotettu taitavasti pintaan.
Tuomaristossa työskentelivät copywriter Antti Einiö Bob Helsinki, asiakkuusjohtaja Elina Rantamäki Publicis Helsinki, AD Juha Saxberg SEK & GREY ja projektijohtaja Anni Jaakkola Zeeland Oy.
Sanomalehtien Liiton “Sananvapaus”<>mainoksen suunnittelutiimi: mainostoimisto Skandaali Leo Burnett Oy, AD Erkki Mikola, copywriter Pia af Hällström, tuotanto-AD Jussi Huhtala, asiakkuusjohtaja Saija Muona, projektipäällikkö Elina Fredén ja mainostajan puolelta johtaja Jukka Holmberg, toimitukselliset asiat ja viestintä ja johtaja Sirpa Kirjonen, kuluttaja> ja mediamarkkinointi.