Nelonen Media aloittaa uuden mainosrahoitteisen TV-kanavan 14.2.2009. Uuden kanavan ohjelmisto täydentää Nelonen Median mainosrahoitteista tarjontaa, Nelosta, Urheilukanavaa ja JIMiä. Lifestyle-kanava Liv aloittaa toimintansa kaapelissa ja näkyy noin 1,3 miljoonassa kotitaloudessa.

”Nelonen Median kasvu perustuu monikanavastrategiaan, jossa pääkanava Nelonen toimii vahvana lippulaivana. Kohdistetummilla kanavilla haetaan pirstoutuneilta yleisömarkkinoilta kaupallisesti kiinnostavia katsojasegmenttejä, joita myydään mainostajille,” kertoo Nelonen Median kanavajohtaja Pirjo Airaksinen. ”JIM on ollut erinomainen esimerkki menestyvästä kohderyhmäkanavasta”, jatkaa Airaksinen.


Livin vastaava tuottaja Katja Santala.

”Maailmalla lifestyle-kanavia on viime vuosina syntynyt paljon, mutta Suomesta tällainen on vielä puuttunut. Olemme tehneet paljon taustatyötä ja todenneet, että tällaiselle kanavalle on tarvetta. Ihmiset haluavat viihtyä omassa nahassaan ja tehdä jokapäiväisestä elämästään mahdollisimman onnellista. Liv kannustaa ja inspiroi nauttimaan tästä päivästä. Kuten kanavan slogan toteaa – elämä on nyt,” kertoo Livin vastaava tuottaja Katja Santala.

Liv tulee tarjoamaan ohjelmaa aamusta puoleen yöhön. Ohjelmat ovat tuoreita ja varta vasten Liville hankittuja. Uuden kanavan nimi loksahti helposti paikalleen. ”Haimme myönteistä ja dynaamista nimeä, joka kuvastaisi kanavan sisältöä mahdollisimman hyvin. Liv oli selkeästi paras vaihtoehto,” sanoo Santala.

YTM Katja Santala on aiemmin työskennellyt Nelosella sekä kotimaisten että kansainvälisten ohjelmien vastaavana tuottajana. Santalalla on myös uutis- ja ajankohtaistoimittajan taustaa mm. Yleltä, MTV3:lta sekä BBC World Service:ltä.