“Työ SanomaWSOY:ssä on ainutlaatuinen mahdollisuus olla mukana kehittämässä vahvaa mediakonsernia. Mielenkiintoisia haasteita jatkossa tarjoavat mm. median digitalisoituminen sekä konsernin kansainvälistyminen”, SanomaWSOY:n uusi strategiajohtaja (Chief Strategy Officer) Sven Heistermann sanoo. Hän aloitti tehtävässään elokuun 2008 alussa.
“Muutokset kuluttajien tarpeissa ja käyttäytymisessä sekä tavoissa hyödyntää mediaa haastavat meidät löytämään jatkuvasti uusia kanavia korkealaatuisen sisältömme ja palvelujemme jakamiseen.”, Heistermann määrittelee.
Muutos tarjoaa mahdollisuuksia
Heistermann, 35, vietti lapsuuteensa pienessä Blomberg-nimisessä
pohjoissaksalaisessa kaupungissa. Päätettyään koulunsa Heistermann muutti Blombergista Karlsruheen opiskelemaan tuotantotaloutta. Opintoihin sisältyi myös vuoden vaihto-oppilasjakso Bostonissa. Opintojen päätyttyä Heistermann
muutti Müncheniin aloittaakseen työt konsulttiyhtiö Booz Allen
Hamiltonilla.
Omassa elämässään Heistermann pitää strategisimpina päätöksinään niitä, jotka ovat liittyneet muutokseen. “Asioihin tai paikkoihin ei saa tottua liiaksi. Olen tyytyväinen, että lähdin opiskelemaan Saksan eri osaan, ja vuosi ulkomailla oli myös avartava. Näin jälkikäteen olen myös hyvin tyytyväinen kuluneisiin vuosiin konsulttimaailmassa –alkuperäisen suunnitelmani mukainen muutama vuosi muuttui lopulta kymmeneksi. Nyt odotan uteliaana miten elämäni muuttuu, kun aloitan työt SanomaWSOY:ssä”, Heistermann sanoo.