TNS-Gallupin ylläpitämä mittaussivusto kerää kävijätiedot viikoittain. Viikolla 29 tänä vuonna Iltalehti on ykkönen 1,205 miljoonalla kävijällään. Mutta viikosta 14 eli vajaassa neljässä kuukaudessa luku on tipahtanut noin 19 prosenttia 1,481 miljoonasta.
Ilta-Sanomat, joka viikolla 14 rikkoi ennätyksellisen 1,53 miljoonan kävijän rajan, on pudonnut vieläkin enemmän eli 1,197 miljoonaan kävijään. Laskua on noin 23 prosenttia.
Pronssitilaa hallitsema MTV3:n sivusto on myös heikentynyt selvästi. Viikolla 14 sivusto keräsi 1,378 miljoonaa kävijää, ja viime viikolla luku oli reilusti alle miljoonassa eli 947.021 kävijää tarkasti.
Myös kärkikahinoissa pelaava HS.fi on kokenut laskutrendin. Viikolla 19 HS teki ennätyksensä 996.759 kävijällään. Viikolla 29 luku oli enää 815.587.
Lukijoiden käyttäytyminen muuttuu mainostajien kannalta entistä haasteellisemmaksi. Edes suuri sivusto ei voi enää kuvitella olevansa etulyöntiasemassa, koska netin tarjonta monipuolistuu. Kuluttajat hajaantuvat yhä erikoistuneimmille sivustoille ja löytävät niiltä kaipaamansa tiedon.