Hollannissa, Norjassa, Iso-Britanniassa, Tanskassa, Ruotsissa, Saksassa ja Puolassa verkkomainonnan markkinaosuus on jo noussut kymmeneen prosenttiin tai yli. Kaksi kolmasosaa kokonaissummasta eli noin 7,3 miljardia euroa kasaantui kolmesta suurimmasta maasta: Isosta-Britanniasta, Saksasta ja Ranskasta.

Eniten rahaa per nettikäyttäjä laitetaan peliin Norjassa, jossa mainostetaan 133,2 eurolla per verkkohenkilö. Suomi tulee tässä taulukossa kahdeksantena 42,2 eurolla per netin käyttäjä.

Vertailun vuoksi Yhdysvalloissa nettimainontaan käytettiin viime vuonna 14,5 miljardia euroa. Kasvuvauhti siellä oli 26 prosenttia.

Verkkomainonnan osuus mainonnasta (%)

Hollanti 18,5

Norja 15,6

Iso-Britannia 15,3

Tanska 14,3

Ruotsi 13,3

Saksa 11,6

Puola 10

Belgia 9,1

Ranska 8,8

Suomi 7,5

Italia 6,7

Itävalta 5,2

Espanja 4,5

Kreikka 1,5