-Tavoittelemme sähköisestä mediasta uutta kasvua
aikakauslehtiliiketoimintamme oheen, toimitusjohtaja Raili Mäkinen sanoo.
-Koko Sanoma Magazines -liiketoimintaryhmän verkkoliiketoiminnan liikevaihto kasvoi viime vuonna 40 prosenttia, ja sen osuus liiketoimintaryhmän reilun 1,2 miljardin euron liikevaihdosta oli noin viisi prosenttia. Erityisesti Alankomaissa ja Unkarissa sähköiset palvelut ovat jo merkittävää ja erittäin kannattavaa liiketoimintaa, hän kertoo.

Tuija Wikström
Uusi Digital Media yksikkö vastaa Sanoma Magazines Finlandin sähköisestä tuoteportfoliosta, joka koostuu kuluttajille suunnatuista verkko- ja jatkossa myös muista digitaalisista palveluista. Yhtiö on julkaissut tämän vuoden aikana uudet akuankka.fi-, vauva.fi- ja perhe.fi-palvelut. Lisää lanseerauksia on tulossa loppuvuoden aikana.
-Valtaosa liikevaihdosta ja tuotoista verkossa syntyy mainonnasta, minkä takia panostamme uusiin mainonnan ratkaisuihin sekä verkkomediamyyntimme kehittämiseen. Sen lisäksi olemme
aloittamassa yhteistyötä Sanoma Digitalin Verkkomediamyynnin kanssa, Tuija Wikström kertoo.
KTM Tuija Wikström, 38, aloitti Sanoma Magazines Finlandin Mediamyynnin verkkoliiketoiminnan kehitysjohtajana tammikuussa. Sitä ennen hän työskenteli suunnittelujohtajana mediatoimisto Dagmarissa vastuullaan perustamansa Dagmar Digital -yksikkö. Hän oli myös Dagmarin johtoryhmän jäsen.