Kisan ykkösjaksolta (kevät 2007) aikaisemmin jatkoon valituista mainoksista jatkoi Grand Prix-finaaliin kuusi työtä, minkä lisäksi kakkosjaksolta (syksy 2007) valittiin mukaan kahdeksan kampanjaa.
Sekä vuoden 2007 kilpailun voittajat että yleisön suosikkimainos julkistetaan huhtikuussa.
Outdoor Finland – Suomen Ulkomainosliiton vuosittain järjestämään kilpailuun osallistuvat automaattisesti kaikki ko. vuonna Clear Channelin ja JCDecaux´n välineissä julkaistut ulkomainokset. Vuonna 2007 raaditettavien mainosten kokonaismäärä oli lähes 2000.
Kilpailun tuomaristo kokoontui 11.2.2008 puheenjohtaja Unto Paltemaan johdolla arvioimaan ulkomainosantia kisan kakkosjaksolta eli heinä-joulukuulta 2007. Samalla he valitsivat kevään ja syksyn parhaimmistosta koko vuoden 2007 finalistit eli ns. Grand Prix -ehdokkaat. Grand Prix -palkinnosta kisaavat seuraavat työt kahdessa kilpailusarjassa:
Real-sarja (perinteiset ulkomainosratkaisut):
-FC Honka: Meillä on unelma (Abribus)
-Olivia-lehti: Lanseerauskampanja (Abribus)
-SDP: Eduskuntavaalit 2007(Abribus)
-Iltalehti: Ole parantamassa lasten ruokailutottumuksia (Abribus)
-Korkeasaari: Äkkilähdöt 5€ (Metrolööppi)
-YLE Extra: Samaan aikaan toisaalla (Metrot/raitiovaunut, Kompassiaukio)
-MTV3: Pako jatkuu (Metrotaulu)
-Viestintävirasto: Älä kailota (Raitiovaunut, metrot, junat, bussit, abribus)
-Sexhibition: I Love Sex – messumainos (Hakamäenportti)
-Me Naiset: Muista tutkia rintasi (Abribus)
-Hengitysliitto Heli: Porttikielto savulle (Abribus)
Innovative-sarja (erikoisratkaisut, ulkomedian uudenlainen käyttö ja toteutus):
-MTV3: Idols 2007 (Metrotaulu)
-HelsinkiMissio: Auta poistamaan vanhusten yksinäisyys (Papan/Mummon kaveri) (Abribus)
-Helsingin Sanomat: Maanalaisprojekti 2.0 (Metron yliteippaus, metrojen sisätilat)