Yhtiö on hakenut kasvua lähinnä Markkinapaikat-liiketoiminnasta ulkomailta.
-Markkinapaikoilla oli erittäin hyvä kasvu, 34 prosenttia. Ulkomailla on tarkoitus ennemmin kiihdyttää kuin hidastaa, toimitusjohtaja Kai Telanne toteaa.
Parhaiten Markkinapaikoista ovat kasvaneet Etuovi.com-, Monster.fi- ja virolaisen City 24-palvelut. Jatkossa Markkinapaikat-liiketoiminnan menoa jarruttaa uusi Mikko.fi-palvelu, jonka arvioidaan tuovan viivan alle miljoona euroa miinusta tänä vuonna.
Markkinapaikat toi viime vuonna Alman liikevaihdosta 9,2 prosenttia. Sanomalehtien osuus Alman 329 miljoonan liikevaihdosta oli 230,6 miljoonaa ja Kauppalehti-ryhmän 70 miljoonaa euroa.
“Alma Median vuosi 2007 oli kokonaisuutena hyvä”, toteaa toimitusjohtaja Kai Telanne.