Ilta-Sanomat ostaa Ruokala.tv -verkkopalvelun ja konseptin sen perustajilta Visa Nurmelta ja Antti Vahteralta. Myyjät jatkavat palvelun kehittäjinä ja kokkeina.
Ilta-Sanomien tavoitteena on rakentaa Ruokalasta Suomen merkittävin ruokamedia.
”Ilta-Sanomilla on myyntivoimaa, kehittämisresursseja ja verkossa 1,3–1,5 miljoonaa eri kävijää viikossa. Ruokalan nykyisiä kävijämääriä voidaan nostaa merkittävästi hyödyntämällä aktiivista kävijänohjausta Iltasanomat.fi:stä”, Ilta-Sanomat Oy:n toimitusjohtaja Pekka Harju sanoo.
Ruokala palvelee kotikokkeja yli 3 000 reseptillään.
”Verkko on tulevaisuudessa ruoanlaiton tärkein tiedonhankintakanava. Nykyisellä omistajapohjalla ei ole mahdollista kehittää palvelua riittävästi eikä riittävän nopeasti. Ilta-Sanomilta löytyy tähän resursseja ja osaamista”, Visa Nurmi toteaa.
Palvelu rakennetaan osaksi Iltasanomat.fi:tä. Ruokala tulee näkymään verkon lisäksi lehdessä muun muassa päivittäisinä ruokavinkkeinä.
Ruokalan yhteistyö MTV3:n kanssa jatkuu sekä MTV3:n Huomenta Suomi -ohjelmassa että verkossa.
Ruokala.tv-verkkopalvelussa on tällä hetkellä 45 000–78 000 eri kävijää viikossa.
”Kävijämäärissä on selvästi kasvupotentiaalia”, Harju sanoo.
Ilta-Sanomat kuuluu SanomaWSOY-konsernin Sanoma-liiketoimintaryhmään. SanomaWSOY:n strategisena tavoitteena on panostusten lisääminen digitaaliseen mediaan. Kauppa toteuttaa tätä strategista valintaa.