Ykköseksi Mediaviikko nostaa mainoskilpailuissa menestyneen Saarioisen vastamainoksen “Sairaalloinen”, jonka on tehnyt Ville Vuorinen. Kornia mutta älykästä.


Ville Vuorinen: Sairaalloinen

Kakkoseksi nousee nerokkaan mielleyhtymän vuoksi “Aamuksi sotiin”, tekijänä Seija Laine. Maailman tilanteen nokkelaa oivaltamista.


Seija Laine: Aamuksi sotiin

Kolmanneksi paras on Mediaviikon mielestä sanataituruuden ansiosta Juuso Janhusen ja Matti Vahteran työ “Vikantti”.


Juuso Janhunen ja Matti Vahtera: Vikantti

Kilpailuun osallistui 136 työtä

Luonto-Liiton ja Voiman vastamainoskilpailu Mainoskuplaan osallistui tänä vuonna yhteensä 136 kilpailutyötä. Jatkoon päässeet 48 työtä ovat nyt nähtävillä mainoskuplan nettisivuilla osoitteessa www.mainoskupla.fi.

Voittajat julkistetaan Älä osta mitään -päivän aattona torstaina 29.11.

Kilpailu järjestettiin nyt kolmatta kertaa. Ammattilaissarjaan osallistui 89 työtä ja avoimeen sarjaan 47.

-Kilpailuun osallistuneet työt ovat ilahduttavan kovatasoisia.
Mainoskritiikki on hyvää vastapainoa kuluttamisen kautta tarjottavalle identiteetille ja sille, että omia arvojaan voi toteuttaa vain ostamisen kautta. Monissa kilpailutöissä kulutuskritiikki tuodaan esille huumorin ja oivalluksen avulla, toteaa tuomaristoon osallistunut kuvataiteilija Kaisa Leka.

Tuomareina toimivat Lekan lisäksi sanaseppo Asa Salo, Markkinointi&Mainonta-lehden toimittaja Mattias Erkkilä, Voima-lehden AD Klaus Welp sekä Papper-lehden päätoimittaja Jeanetta Öhman.

Mainoskupla