“Mondolla on selkeä paikka Suomen mediakartalla. Viimeisen kolmen vuoden aikana lehden tilaaja- ja lukijamäärät sekä ilmoitusmyynti ovat kasvaneet hyvin. Vuonna 2006 Mondo oli Suomen nopeimmin kasvava maksullinen aikakauslehti, jolla on jo noin 91 000 lukijaa (KMT S06/K07). Kasvun odotetaan jatkuvan vahvana myös ensi vuonna”, kertoo Mondon päätoimittaja Heikki Valkama.
Mondoon tuodaan ensi vuonna paljon uutta tietoa: hotellit, ruoka, seikkailu, menovinkit ja tavarat saavat oman osionsa. “Mondon ytimen muodostavat edelleen hyvät matkakertomukset ja seikkailut maailmalta. Tarjoamme nojatuolimatkaajille kokemuksia eri puolilta maailmaa sekä käytännön vinkkejä matkoille ja niiden valmisteluun”, Valkama sanoo.
Mondon kasvua tukee myös vuonna 2007 alkanut yhteistyö Matkamessujen kanssa. ”Yhteistyö on erittäin hedelmällistä. Tänä vuonna messuilla kävi yli 84 000 ihmistä. Saimme runsaasti näkyvyyttä ja uusia lukijoita täsmälleen oikeassa kohderyhmässä”, Valkama kertoo.
Mondoa julkaisee Image Kustannus Oy, joka kuuluu A-lehdet konserniin. Mondon lisäksi Image Kustannuksen lehtiä ovat Image ja Viini.
A-lehdet-konsernin liikevaihto vuonna 2006 oli 82,7 miljoonaa euroa ja henkilökunnan määrä noin 500. A-lehdet-konsernin muodostavat A-lehdet Oy, Markkinointiviestintä Dialogi Oy ja Image Kustannus Oy.