Dynamon ja Kalevala Korun yhteistyön tavoitteena on kirkastaa Kalevala Korun jo vahvaa brändiä sekä kehittää kotimaista ja vientimaissa tapahtuvaa markkinointiviestintää.
Tulevaisuuden tavoitteena Kalevala Korulla on panostaa brändin kehitystyössä eri kohderyhmien parempaan huomioimiseen niin tuotekehityksessä kuin markkinoinnissa. Tavoitteena on myös myynnin merkittävä kasvattaminen erityisesti Ruotsin markkinoilla, mihin tarvitaan brändin parempi positiointi ja markkinointiviestinnän suuntaaminen ruotsalaisille kuluttajille.
”Valitsimme Dynamon, koska uskomme, että tällä tiimillä on sellaista strategista ja luovaa markkinointiosaamista, jota me nykyisessä kilpailutilanteessa tarvitsemme. Lisäksi etsimme pitkäaikaista kumppania, joka pystyy auttamaan meitä toteuttamaan unelmiamme”, kommentoi markkinointijohtaja Riitta Huuhtanen Kalevala Korusta.
”On erittäin mielenkiintoista aloittaa yhteistyö menestyneen suomalaisen pk-yrityksen kanssa, joka katsoo innostuneena tulevaisuuteen. Kalevala Korun toimiala on nopeasti kasvava ja brändi on yksi Suomen arvostetuimmista. Asiakkaamme 70–vuotinen historia ja ylpeys juuristaan antaa brändille myös loistavan lähtökohdan uudistua”, kertoo Dynamon toimitusjohtaja Johanna Piisi.
Kalevala Koru on Suomen tunnetuin ja arvostetuin korubrändi
Taloustutkimuksen ”Brändien arvostus 2007” -tutkimuksessa Kalevala Koru sijoittui 14:nneksi. Kalevala Koru on myös korumyynnin markkinajohtaja Suomessa, joten lähtökohdat brändin kehitystyölle ovat erinomaiset.
Kalevala Korun ja Lapponia Jewelryn muodostama konserni on alansa suurin yritys Suomessa ja suurimpia Pohjois-Euroopassa. Korukonsernin vuosiliikevaihto on n. 23 milj. € ja henkilömäärä n. 240. Pääkonttori ja tuotantotilat sijaitsevat Helsingin Pitäjänmäessä, konsernilla on lisäksi neljä omaa myymälää Helsingissä ja yksi Tukholmassa.
Molemmat korumallistot perustuvat tunnistettavaan ja kunnianhimoiseen muotoiluun. Kaikki korut valmistetaan Suomessa, ja niitä myydään valtuutetuissa korualan erikoisliikkeissä sekä tavarataloissa. Suomen lisäksi päämarkkinoita ovat Skandinavia, Saksa, Hollanti ja Japani.