ansainvälinen jury valitsi voittajat kolmessa sarjassa: 1. Paras perinteinen mainosratkaisu, 2. Paras luova mainosratkaisu 3. Paras yhdistelmäkampanja. Kilpailun valintakriteereinä olivat luovuus ja median innovatiivinen hyödyntäminen. Mainoskampanjat julkaistiin Metro-lehdessä 20 maassa ajalla toukokuu 2006-toukokuu 2007.
Ensimmäisessä vaiheessa esiraati, kussakin Metro-maassa, valitsi luovimmat finalistit kilpailuun. Toisessa vaiheessa lukijat saivat äänestää suosikkiaan. Mainokset, jotka saivat eniten ääniä, valittiin kansainväliseen loppukilpailuun. Lukijoiden ääniä kertyi yli 69 000 kappaletta eri puolilta maailmaa. Kolmannessa vaiheessa kansainvälinen media- ja mainosalan ammattilaisista koostunut jury valitsi lopulliset voittajat.
Kilpailun voittajat ovat:
Paras perinteinen mainosratkaisu
1. Voittaja PEUGEOT CHILE | EURO RSCG | MEDIA PLANNING GROUP |
FORMAATTI: KOKO SIVU
2. sija HUNGARIAN NATIONAL TV (MTV RT) | MINDSHARE |
FORMAATTI: KOKO SIVU
3. sija COCA-COLA SPAIN | MCCANN-ERICKSON | UNIVERSAL MCCANN | FORMAATTI: KOKO SIVU
Paras luova mainosratkaisu
1.Voittaja MTV3 FINLAND | PHS |
FORMAATTI: Tyhjä sivu ja sivujen välissä A4-kokoinen etsintäkuulutus)
2. sija TELE 2 SWEDEN | FORSMAN & BODENFORS | STARCOM | FORMAATTI: DOMINANSSI (KAIKKI LEHDEN MAINOSPAIKAT)
3. sija (jaettu) GILLETTE CHILE | CREACTIVA | STARCOM |
FORMAATTI: TUPLALISÄKANNET JA REIKÄ KANSIPAPERISSA
3, sija (jaettu) O2 IRELAND | R. R DONNELLY | STARCOM MEDIAVEST | FORMAATTI: DOMINANSSI (KAIKKI LEHDEN MAINOSPAIKAT)
Paras yhdistelmäkampanja
Voittaja PUMA | ZENITHOPTIMEDIA | FORMAATTI: METRON TUOTTAMA TV MAINOS JA LISÄKANNET
2. sija SWATCH |FORMAATTI: SOIVA KORTTI METRON KESKIAUKEAMALLA YHDISTETTYNÄ MAINOKSIIN LEHDEN SISÄLLÄ
3. sija BERTOLLI USA | McCANN ERICKSON | MINDSHARE |
FORMAATTI: TUOTEJAKELU JA KATUMARKKINOINTI, LISÄKANNET
Kansainvälisen juryn jäseninä toimivat seuraavat henkilöt:
MARIA LUISA FRANCOLI – CEO of MPG (puheenjohtaja)
DAVE HARLAND – Chief Executive Officer of OMD Ireland
BENOÎT HÉRY – Vice-Président ofG2 Paris
JUDITE MOTA – Executive Creative Director at Young & Rubican, Portugal
PAVEL BRABEC – President of the Czech association of advertising & marketing communications agencies
EVA VILLANUEVA – Communications Director at HP Spain
KRISZTINA MÁRKUS – Media Buying Director at Universal McCann, Hungary
BRIAN KEAN – Director for Strategic Development at Green Room-Ogilvy Russia
ROGER BLACK – President of Roger Black Studio
PIP BROOKING – Deputy editor of Media & Marketing Europe
Kaikki finalistit löytyvät täältä