Alkuvuoden suomalaisista ulkomainoksista on valittu yhdeksän työtä Outdoor Champions 2007 -kilpailun ns. finaalishort-listalle. Mukana ovat mm. SDP:n epäonnistuneen vaalikampanjan mainokset.
Tammi-kesäkuussa kaupallisissa ulkomedioissa julkaistuista mainoksista tuomariston pöydälle päätyi kuukausittaisten esiraaditusten perusteella runsaat 70 työtä.
Niistä jatkoon päässeet mainokset kisaavat Grand Prix 07 -palkinnosta loppuvuoden finaalishort-listalle valittavien ulkomainosten kanssa.
Outdoor Finland – Suomen Ulkomainosliiton vuosittain järjestämässä Outdoor Champions -kilpailussa on kaksi sarjaa: Real eli perinteiset ulkomainosratkaisut ja Innovative-sarja eli erikoisratkaisut ja ulkomedian uudenlainen käyttö ja toteutus.
Alkuvuoden ulkomainoksista jatkoon Real-sarjan short-listalle valittiin:
FC Honka: Meillä on unelma – Abri
Olivia-lehti: lanseerauskampanja -Abri
SDP:n vaalikampanja – Abri
R-kioski (kahvilaketju joka metroasemalla) – minilööppi, raitiovaunujen/ metrojen sisätilat
Iltalehti (lasten ruokailutottumukset) – Abri
Kallen Mätitahna – Pylvästaulut
Ikea: Helpotusta snobismiin – Yhdistelmäkampanja (useita välineitä)
Korkeasaari: Äkkilähdöt 5 € – Metrolööppi
Innovative-sarjasta alkuvuoden short-listalle valittiin vain yksi työ: MTV3:n Idols-sarjan metroasematoteutus.
Outdoor Finland 2007 -kilpailu jatkuu edelleen. Heinä-joulukuun ulkomainosanti tuomaroidaan tammikuussa 2008. Samassa yhteydessä valitaan koko kilpailun voittajat.

SDP:n epäonninen vaalikampanja osallistuu Outdoor-kisaan
Kilpailun tuomaristo kootaan vuosittain mainostoimistojen, mediatoimistojen ja mainostajien edustajista. Tänä vuonna tuomariston puheenjohtajana toimii Unto Paltemaa. Muut jäsenet ovat Bob Helsingin copy Iina Merikallio, Viestintätoimisto Drumin copy Mikko Koivulehti, Egon AD Roy Haapakoski, Dynamon AD Ripa Hankaniemi, OMD:n suunnittelupäällikkö Katariina Korremäki, Ruokakeskon markkinointipäällikkö Ari Rissanen ja DNA Finlandin myynti- ja markkinointipäällikkö Juha Rahko.
Outdoor Champions -kilpailun tavoitteena on innostaa mainonnan suunnittelijoita ja mainostajia yhä parempiin ja omaperäisempiin ulkomainonnan ratkaisuihin – ottaen huomioon ulkomainosvälineiden erityispiirteet ja elävän mediaympäristön mahdollisuudet. Kilpailuun osallistuvat kaikki JCDecaux’n ja Clear Channelin ulkomainospaikoilla ko. vuoden aikana julkaistut työt. Myös muissa ulkomainosvälineissä julkaistut mainokset on mahdollisuus ilmoittaa mukaan kilpailuun.