Nokia alkaa myydä mainoksia oman väen voimin, mutta yhtiö ei ole sulkenut pois yhteistyötä mainosverkostojen kanssa. MarketingVox arvelee, että näihin voi lukeutua mobiilifirma Enpocket, jonka Nokia osti viime kuussa.

ClickZ kertoo, että edelleen beta-versiona toimiva Mosh on jo kerännyt yli sadassa maassa käyttäjiä. Mosh-sivustolla olevan tilaston mukaan käyttäjiä on reilut 32.000.

Mosh on sosiaalinen verkostosivusto, jossa käyttäjät voivat ladata ja jakaa sisältöä kännyköihinsä. Aiheet vaihtelevat luontokuvista tyttökuviin. Ryhmän jäsenet voivat välittää ammattimaista tai itse luotua aineistoa toisilleen.

Nokiasta George Linardos, senior business development manager for branded content, sanoo ClickZ:lle, että sisältöön liittyvä mainonta on arvokasta, koska se kohdentuu tarkasti.

Linardosin mukaan yhtiö aikoo selkeästi edetä kohti palveluita, eikä vain keskittyä pelkkien laitteiden tekemiseen. Laitteiden takana on oltava sisältöä, hän sanoo ClickZ-julkaisulle.

Lue ClickZ:n juttu

Lue MarketingVox:n juttu

Katso Mosh-palvelun betaversio