Folion organisoima lehtikilpailu järjestetään vuosittain, tänä vuonna kilpaan osallistui lähes 3000 lehteä eri puolilta maailmaa. Folion Ozzie- ja Eddie- sarjat muodostavat yhdessä maailman laajimman lehtikilpailun, jossa arvostellaan niin lehtien toimituksellista osaamista kuin visuaalista tasoa. Kilvassa on mukana sekä printtilehtiä että verkkojulkaisuja. Kisan tuomaristoon kuuluu yli 100 alan asiantuntijaa; toimittajia, kustantajia, luovia johtajia, webmastereita, konsultteja.
Onnistunut lehtiuudistus – Way Up sai kultaa
–Konecranes kasvaa ja kansainvälistyy voimakkaasti, siksi yrityksen brandia on uudistettu kaikilta osin. Osana uudistamisprosessia on ollut asiakaslehden konsepti, ilme sekä sisällöntuotanto, kertoo markkinointi- ja viestintäjohtaja Mikael Wegmüller Konecranes Oyj:stä.
–Tässä yhteydessä päätimme myös ulkoistaa Way Up –lehden tuotannon ja yhteinen sävel löytyi Kynämiehen kanssa. Olemme kovin iloisia, että yhteistyö saa heti alkuun kovan tason kansainvälistä tunnustusta, Wegmüller sanoo.
–Iskulauseemme ”Lifting Businesses™” toteutuu siis tälläkin tavalla, hän toteaa.
Way Up ylläpitää säännöllistä kontaktia keskimäärin kolme kertaa vuodessa konsernin asiakkaisiin eri puolilla maailmaa. Lehti ilmestyy englanniksi ja saksaksi noin 25 000 kappaleen jakeluna.
–Nostamme lehdessä esiin asiakkaitamme ja heille tarjottavia palveluita sekä osaamistamme kaikilta kolmelta liiketoiminta-alueelta: kunnossapito, standardinostolaitteet ja raskasnostolaitteet. Mutta Way Up haluaa olla myös nostolaitealan keskustelunavaaja, Wegmüller tiivistää lehden tavoitteita.
Suomen ensimmäinen autolehti pokkasi hopeaa
Moottorin julkaisija on Autoliitto ry ja kustantaja Kynämies Oy. Autoliiton jäsenet saavat Moottorin jäsenetuna, mutta lehden voi myös tilata tai ostaa irtonumeromyynnistä.
–Menestyminen kansainvälisessä kisassa, johon osallistuu lähes 3000 lehteä, on merkittävä tunnustus suomalaiselle osaamiselle, AD Jari Saarentaus toteaa.
Kynämiehen liiketoimintajohtaja Hannu Lindell pitää Way Upin ja Moottorin menestystä merkittävänä saavutuksena suomalaiselle asiakaslehtiosaamiselle.