Uusimman Kansallisen mediatutkimuksen (KMT) mukaan Pirkka on kasvattanut lukijakuntaansa lähes 60 000 lukijalla. Yli 2,5 miljoonalla lukijallaan Pirkka säilyttää vankasti sijansa Suomen luetuimpana lehtenä. “Lehtiuudistus on onnistunut”, päätoimittaja Kari Silvola toteaa.
”Vuodesta 1933 saakka julkaistua lehteä ei ollut helppoa lähteä uudistamaan. Nämä tutkimustulokset kertovat, että teimme oikein, kun päädyimme korostamaan lehdessä alussa asti ollutta keskeisintä ominaisuutta – hyötyä lukijoille”, toteaa Ruokakeskon Asiakkuus-yksikön johtaja Niina Ryynänen.
Lukijamäärän lisääntymiseen on vaikuttanut jonkin verran K-Plussa-asiakkaiden määrän kasvu. ”Pirkan suuruusluokassa lukijamäärien kasvattaminen ei ole helppoa. Tämä on vahva todiste merkittävän uudistuksen onnistumisesta sekä siitä, että Pirkka on edelleen haluttu ja vetovoimainen instituutio suomalaisessa mediakentässä”, Pirkka-lehden päätoimittaja Kari Silvola kertoo.