Internetissä puolestaan sosiaaliset verkostot, itse kuvatut videot ja muu käyttäjien tuottama sisältö valtaavat alaa perinteiseltä, mediayhtiöiden tuottamalta materiaalilta. Esimerkiksi Yhdysvalloissa joka neljäs nettikäyttäjä käyttää sosiaalisia verkostopalveluita (esim. MySpace).

Saksassa puolestaan mobiilivideon käyttäjät mainitsivat mieluisimmaksi sisällöksi käyttäjien itse kuvaamat videot.

IBM:n mukaan mediayhtiöiden ja mainostajien on jatkossa kyettävä saavuttamaan yhä pienempiä ja pirstaleisempia kohdeyleisöjä. Länsimaiset mediankuluttajat vastaanottavat keskimäärin yli 3000 mediaviestiä päivässä, joten heistä on tulossa yhä kriittisempiä ja valikoivampia vastaanottajia.

Tutkimukseen osallistui yli 2400 kotitaloutta Yhdysvalloista, Isosta-
Britanniasta, Saksasta, Japanista ja Australiasta.