Kyseessä on kuluttajille suunnattu hintaseurantapalvelu, joka tarjoaa tekniikan tuotteiden hinta- ja kauppiastietoja. Sivustolla on noin 100 000 eri kävijää viikossa ja se on Suomen suurin uuteen tekniikkaan keskittyvä hintavertailupalvelu. Palvelu näkyy jatkossakin Suomen suurimman uuden tekniikan verkkopalvelun MBnetin osana.
“Internetissä tapahtuva tuotteiden hintavertailu on suosiotaan kasvattava palvelu, jonka ympärille on mahdollista rakentaa uusia ansaintamalleja ja tuotekonsepteja”, Sanoma Digital Oy:n toimitusjohtaja Liisa Kotilainen sanoo.
“Hintavertailupalvelu täydentää erinomaisesti Sanoma Digitalin Markkinapaikkojen valikoimaa, jonka perustehtävänä on luoda ostajille ja myyjille kohtaamispaikkoja. Jatkossa palvelua kehitetään tukemaan myös kuluttajille tärkeitä tuotteiden laatu- ja ominaisuusvertailuja sekä syventämällä yhteistyötä kauppiaiden kanssa”, Sanoma Digitalin myyntijohtaja Eero Korhonen täydentää.
Sanoma Digitalin markkinapaikoilla vieraillaan noin 2,4 miljoonaa kertaa viikossa ja niissä on tarjolla yli 650 000 kohdetta työpaikoista digitallentimiin. Markkinapaikkojen tunnetuimmat brändit ovat oikotie.fi, Huuto.net, Keltainen Pörssi, Kuldne Börs ja Auto24.ee.
Kaupan yhteydessä MBnetin ja hintaseurannan tietojärjestelmien kehittämis- ja ylläpitotoiminnot siirtyvät Sanoma Magazines Finlandilta Sanoma Datalle. Toimintojen kuusi työntekijää siirtyvät Sanoma Datan organisaatioon sekä uusmediapäällikkö Janne Leino Sanoma Digitaliin.
Sanoma Magazines Finland Oy ja Sanoma Digital Oy kuuluvat molemmat SanomaWSOY-konserniin.