Kaupan seurauksena WPP nousee digitaalisen mainonnan vahvaksi peluriksi, koska 24/7 myy mainostilaa 950 julkaisuun sekä toimii tehokkaasti myös haku-markkinoinnin liiketoiminnassa.
Nousevalla verkkomainoksien liiketoiminta-alueella tapahtuu isoja järjestelyjä tiuhaan. Google osti viime kuussa Real Median kilpailijan Double Clickin 3,1 miljardilla dollarilla. AOL ilmoitti tällä viikolla ostavansa saksalaisen kilpailijan Ad Techin.
Real Medialla on vahva haku-markkinointitoiminta erityisesti Aasiassa, jossa se toimii yhteistyössä japanilaisen mainosjätti Dentsun kanssa. Real Median liikevaihdosta 61 prosenttia tulee Yhdysvaltojen ulkopuolelta.
Suomessa WPP-yritykseen kuuluvat mm. SEK&Grey ja viestintätoimisto Hill&Knowlton.
WPP on alallaan maailman suurin yritys. Sen liikevaihto oli viime vuonna 55,6 miljardia dollaria.