MTV Networksilla myyntijohtajana toiminut Lars Mossing on nimitetty Viacomin omistaman MTV Networks Nordicin toimitusjohtajaksi. 37-vuotiaalla Mossingilla on takanaan 10-vuotinen ura MTG:llä, josta hän siirtyi MTV Networks Nordicille vuonna 2005.
Uuden toimitusjohtajan vastuulla on muunmuassa MTV:n monimediallisuuden kehittäminen ja vahvistaminen. MTV:n osuutta digitaalisessa ja mobiilissa viestinnässä sekä Internetissä on tarkoitus lisätä tulevaisuudessa entisestään. MTV Networks on kasvanut nopeasti Pohjoismaissa kuluneen vuoden aikana. Vuoden 2006 aikana henkilöstön määrä on kasvanut 60 työntekijästä 130:neen.
Lars Mossingilla on vankka kokemus mediayhtiöiden kehittämisestä ja johtamisesta. Jo 1990 –luvulta asti hän on ollut muun muassa erilaisissa johtotehtävissä MTG:llä, Clear Channelilla ja nyt viimeisimpänä MTV:llä. Hän jatkaa nyt työsarkaansa kaikkien MTV Networksin kanavien laajentamisen ja kehittämisen parissa.
“Lars on tehnyt fantastista työtä MTV:n myyntijohtajana, ja on esimerkiksi tuplannut mainosmyynnin vuodesta 2005. Kaupallisen osaamisensa ja pitkäaikaisen pohjoismaisen mediamarkkinointikokemuksensa ansiosta hän on ihanteellinen tähän tehtävään”, sanoo Clare Melford, MTV Nordicin toimitusjohtaja vuodesta 2004.
MTV Finland aloitti viime vuoden alussa. Tämän vuoden ensimmäisen neljänneksen aikana Suomen MTV:llä on ollut 3.1 % katsojaosuus kaikista 15-24 –vuotiaista. Tämä tarkoittaa käytännössä 19 % nousua viime vuoden ensimmäiseen neljännekseen verrattuna. Suurin katsojaosuus on 15-24 –vuotiaiden keskuudessa, joista miehiä on 52 % ja naisia 48 %.
“MTV:llä menee tällä hetkellä hyvin kaikissa Pohjoismaissa. Musiikkikanava MTV:n lisäksi tarkoituksena on vahvistaa lasten kanava Nickelodeonin asemaa Pohjoismaissa. Aiomme myös enenevissä määrin huomioida MTV:n web- ja mobiilikanavia”, toteaa Lars Mossing.