Pohjoismaiden suurin lelujen vähittäismyyntiyritys TOP-TOY on valinnut OMD Nordicin mediatoimistokseen Pohjoismaat kattavassa kilpailutuksessaan. TOP-TOY:n brändejä ovat hyvin menestyneet Toys ”R” Us and BR, Suomessa BR-Lelu.
Kilpailutus alkoi helmikuun 2007 alussa ja OMD ja Carat kutsuttiin kisaan haastamaan MediaCom, joka oli hoitanut TOP-TOY:n asiakkuutta useita vuosia. Mediatoimistoja pyydettiin esittämään ehdotuksensa mm. mediastrategiasta, sponsorointistrategiasta ja digitaalisen median strategiasta mainituille kahdelle brändille. Myös toimistojen kykyä ja näkemyksiä medianeuvottelujen ja mediaostojen toteuttamisesta arvioitiin.
TOP-TOY on hyvin tyytyväinen prosessiin ja mediatoimistovalintaansa. Villy Gravengaard, General Merchandising Manager, toteaa: ”Kilpailutusprosessi osoitti hyvin selvästi, kuinka nopeasti mediamarkkinat kehittyvät näinä vuosina ja kuinka tärkeää on saada vahva mediatoimisto-kumppani, joka ymmärtää meidän liiketoimintaamme ja alaamme ja joka kykenee haastamaan tapamme työskennellä viestinnän ja median parissa. OMD:n valintaan vaikuttaneista syistä hän kertoo: ”OMD:stä olemme löytäneet oikean yhdistelmän strategista ja digitaalista osaamista, ja he ovat myös tehokkaita medianeuvottelijoita. Erityisesti pidämme siitä, että OMD:n ajattelutapa ja heidän ehdottamansa tiimit ja järjestelmät ovat räätälöity juuri meille, sekä vähittäismyyjänä että brändin omistajana.”
”TOP-TOY jatkaa pitkää listaa niistä yhteispohjoismaisista asiakkaista, jotka ovat valinneet OMD Nordicin mediatoimisto-kumppanikseen viimeisen kahden vuoden aikana. Tämä vahvistaa edelleen niiden merkittävien resurssien arvoa, jotka olemme investoineet ketjun infrastruktuuriin ja koulutukseen tullaksemme todella yhtenäiseksi Nordic-ketjuksi”, kertoo
Peter Gottfredsen, CEO, Omnicom Media Group Nordic.