Soprano Oyj on voittanut sosiaali- ja terveysministeriön järjestämän viestintätoimistokilpailutuksen. Vuoden mittaisen Isät perhevapaalle -viestintäkampanjan tavoitteena on lisätä isien osallistumista lastensa arkeen ja samalla sukupuolten välistä tasa-arvoa ja yhtäläisiä mahdollisuuksia työmarkkinoilla. ESR-rahoitteinen hanke on ministeriön historian suurin yksittäinen viestintäkampanja, sen rahallinen arvo on noin 0,7 miljoonaa euroa.
Perhevapaata koskeva lainsäädäntö uudistui vuoden alusta kannustavammaksi ja joustavammaksi, ja tieto halutaan saattaa pienten lasten vanhempien tietoisuuteen. Myös muita perhevapaita koskevia asioita halutaan selventää kampanjan avulla. Sosiaali- ja terveysministeriö sopi perhevapaauudistuksen yhteydessä työmarkkinajärjestöjen kanssa kampanjan toteuttamisesta.
Kilpailutukseen osallistui 11 mainos- ja viestintätoimistoa, mm. Euro RSCG Oy, Mainoskenttä Oy, Mainostoimisto Family Inc. Network Oy, McCann Helsinki Oy, Sek&Grey Oy, Spokesman Oy ja Tequila/PHS Oy.
“Sosiaali- ja terveysministeriön Isät perhevapaalle -hanke on poikkeuksellisen suuri yksittäinen toimeksianto ja toistaiseksi tämän vuoden suurin viestintätoimistojen välinen kilpailu. Sopranon voitolla on luonnollisesti positiivinen vaikutus yhtiön tuloskehitykseen ja ministeriö on erinomainen asiakasreferenssi”, tiivistää Soprano Oyj:n toimitusjohtaja Arto Tenhunen.