KMT:n luvut talousaikakauslehtien lukijamääristä: Taloustaito talouslehtien kärjessä
Taloustaito piti jo kolmatta vuotta peräkkäin selvän kärkipaikkansa talouselämän ja yritystoiminnan aikakauslehtien lehtiryhmässä, kun vuoden 2006 KMT Lukija -tulokset julkistettiin 6. maaliskuuta. Taloustaidon lukijamäärä oli 222 000.
Toinen Veronmaksajain Keskusliiton julkaisu Taloustaito Yritys keräsi 90 000 lukijaa.
Taloustaito-lehdille vuosi 2006 oli kokonaisuudessaan erinomainen, kun levikit kasvoivat ennätyslukemiin. Taloustaidon levikki oli 203 133 (+3,7%) ja Taloustaito Yrityksen 41 182 (+17,0%).
”Kilpailu ihmisten media-ajasta on kivikovaa. Siksi tämä jatkuva menestys tiiviisti konseptoitujen suurten lehtitehtaiden puristuksessa tuntuu todella rohkaisevalta. Läheinen lukijasuhde ja panostus laatuun tuottavat tuloksia”, arvioi päätoimittaja Antti Marttinen.
”Taloustaidon erityispiirre on se, että lehteä lukevat sekä naiset että miehet. Toinen erityinen vahvuus on, että lehti luetaan kaikessa rauhassa kotona (80%), eikä vain kiireessä selailla työkiireiden keskellä. Tarjoamme lukijoille hyötytietoa ja ratkaisuja heidän käytännön ongelmiinsa, ja sitä arvostetaan”, Marttinen toteaa.
Talouselämän ja yritystoiminnan lehtien lukijamäärät (KMT Lukija 2006)
Taloustaito: 222 000
Talouselämä: 209 000
Tekniikka & Talous : 145 000
Taloustaito Yritys: 90 000
Arvopaperi: 58 000
Vertailun vuoksi suurimman talouspäivälehden Kauppalehden lukijamäärä oli 219 000.
Taloustaidolla on alan lehtien keskuudessa oma selkeästi muista erottuva lukijakuntansa. Taloustaidon lukijoista vain 25,4 prosenttia lukee myös Talouselämää, 19,2 prosenttia Taloustaito Yritystä, Tekniikka&Taloutta 10,8 prosenttia ja Arvopaperia 8,8 prosenttia.
Taloustaidon lukijoista 45,5 prosenttia eli 101 000 on naisia, mieslukijoita on 121 000. Taloustaito Yrityksen lukijoista on naisia 44,9 prosenttia eli 40 000, miehiä 49 000.