Sanoma Magazines Finlandin lehtien kokonaislevikki nousi viime vuonna 2,39 miljoonaan kappaleeseen. Suomen suurimman viikkolehden Aku Ankan levikki kasvoi jo seitsemättä vuotta peräkkäin ja oli 320 514 kappaletta (+ 3,4 %). Levikintarkastus Oy:n tuoreiden lukujenmukaan erityisen hyvässä vedossa olivat naisten erikoislehdet.
Sanoma Magazines Finlandin kustantamat naisten ja perheen
erikoislehdet menestyivät erinomaisesti vuonna 2006. Hyvän Terveyden uusi levikki on 136 584 kappaletta (+ 8,8 %), Glorian Kodin 58 203 kpl (+ 9,2 %), Sportin 55 098 kpl (+ 8,4 %), Tieteen 56 435 kpl (+ 5,8 %) ja Matkaoppaan 39 341 kpl (+ 9,0 %).
Myös Me Naisten positiivinen levikkikehitys jatkui: lehden levikki
kasvoi 131 041 kappaleeseen (+ 3,5 %). Nuorten naisten Cosmopolitan kasvatti levikkiään 10,8 prosentilla 73 039 kappaleeseen ja Glorian levikki oli 60 946 kappaletta (+ 3,8 %).
Pienten lasten vanhemmille suunnatun Meidän Perheen levikki nousi 45 240 kappaleeseen eli peräti 12,4 prosenttia.
–Kustantajalle levikki on selkeästi menestyksen mittari, Sanoma
Magazines Finlandin Aikakauslehdet-yksikön kustantaja Anne Koski toteaa.
Uuteen kilpailutilanteeseen joutunut ET-lehti piti asemansa 265 653 kappaleen levikillä (- 0,3 %). Myös Kodin Kuvalehden vahva asema säilyi; lehden levikki on 182 198 kappaletta (+ 0,7 %).
Sisustus- ja rakennusbuumi näkyi Osaavan Kodinrakentajan levikissä, joka nousi 33 194 kappaleeseen (+ 9,5 %). MikroBitti piti asemansa Suomen johtavana uuden tekniikan lehtenä 102 970 kappaleen levikillään (+ 1,8 %) ja Auto Bild Suomen levikki nousi 41 629 kappaleeseen (+ 4,7 %).
Aku Ankan huiman suosion lisäksi myös Disneyn muut sarjakuvalehdet houkuttelivat lukijoita: Aku Ankan sarjisextran levikki nousi 65 604 kappaleeseen (+ 10,3 %) ja tytöille suunnatut sarjakuvalehdet W.I.T.C.H. (27 819 kpl; + 7,3 %) ja Iines (10 619 kpl; + 6,4 %) menestyivät nekin hyvin.