Bonnier Publications Oy tuo markkinoille uuden naisten lehden Olivian. Lehti ilmestyy kuukausittain. Tiukkaan kilpailutilanteeseen kiilaava Olivia aikoo napata 50.000 levikin kolmessa vuodessa.

Bonnier satsaa rajusti lanseeraukseen rahaa. Se tarjoaa kahdeksan numeron tilausta 29,90 eurolla sekä oheislahjaa.

Lehden ensimmäisen numeron painos on 95.000. Keskimäärin painos tulee olemaan 50.000 vuonna 2007 ja kolmen vuoden kuluttua levikin tulisi olla 50.000, yhtiö kertoo.

Lehden päätoimittaja Niina Leino luonnehtii Oliviaa “kauniiksi ja syvälliseksi”. Olivian konseptin takana on Leinon ohella ryhmä naistenlehdissä pitkään työskennelleitä ammattilaisia.

Muut nimet Olivian konseptin takana ovat kehityspäällikkö Kristiina Tuormaa, free lancer -toimittaja Hanna Jensen, visuaalinen suunnittelija Saku Heinänen, design director Tuomas Jääskeläinen ja toimitusjohtaja Marjaana Toiminen.

Konsepti työstettiin kohderyhmää haastattelemalla sekä luotua materiaalia testaamalla. Olivian jatkokehitystä varten perustetaan heti ensimmäisen numeron ilmestyttyä 300 hengen lukijapaneeli, jossa kohderyhmän käsityksiä lehdestä testataan reaaliajassa.

Lanseerausnumeron ilmoituksille varattu tila myytiin loppuun viikkoja etuajassa. Markkinointitestit lupaavat nopeasti kasvavaa levikkiä: tulokset ovat ylittäneet ennakko-odotukset, yhtiö kertoo.