Vuonna 2007 jatkamme aikakauslehti-, oppimateriaali- ja lehtijakelutoiminnan laajentamista, erityisesti Venäjällä ja itäisessä Keski-Euroopassa, toteaa SanomaWSOY:n toimitusjohtaja Hannu Syrjänen vuoden 2006 tulostiedotteessa.
Haemme kasvua aktiivisesti myös digitaalisesta mediasta, jossa meillä on jo nyt vahva asema Hollannissa, Suomessa ja Unkarissa, hän kertoo.
Vuonna 2006 SanomaWSOY-konsernin liikevaihto kasvoi 4,6 % ja oli 2 742,1 (2 622,3) milj. euroa. Liikevoitto oli 292,5 (301,3) milj. euroa. Liikevoitto ilman merkittävimpiä kertaluonteisia myyntivoittoja oli kaikkien aikojen paras eli 288,2 (269,1) milj. euroa. Tulos osaketta kohden oli 1,32 (1,45) euroa. Osingoksi ehdotetaan 0,95 (0,90) euroa osakkeelta.
Vuonna 2007 SanomaWSOY:n liikevaihdon arvioidaan kasvavan edellisvuotta enemmän. Liikevoiton ilman merkittävimpiä kertaluonteisia myyntivoittoja ennakoidaan paranevan.
Mainostuottojen osuus konsernin liikevaihdosta oli 23 (22) %. Liikevaihdosta 49 (51) % tuli Suomesta, 45 (45) % muista EU-maista ja 6 (4) % muista maista