Helsingin nettikäyttäjistä 72 % hakee tietoa Reittioppaasta

YTV:n Reittiopasta käyttää peräti 72 prosenttia niistä
helsinkiläisistä, jotka viikottain käyvät internetissä. Muualla
pääkaupunkiseudulla Reittiopasta käyttää 56 prosenttia
internetin viikkokäyttäjistä, kertoo YTV tiedotteessaan.

Tulokset ovat peräisin Taloustutkimuksen selvityksestä, jossa tutkittiin verkkobrändien arvostusta Suomessa. Reittiopas
sijoittui toiseksi Googlen jälkeen.

Reittiopas sai myös erinomaiset arvosanat. Reittioppaan tuntevista 80 prosenttia antaa sille hyvän tai erittäin hyvän (8-10) arvosanan. Oppaan käyttäjiltä se saa vielä paremman arvion, peräti 91 prosenttia antoi sille arvosanan 8-10. Arvosanat ovat pysyneet viime vuoden tasolla.

Kaikista suomalaisista internetin viikkokäyttäjistä 23 prosenttia
käyttää Reittiopasta, vaikka palvelu koskee vain pääkaupunkiseudun joukkoliikennettä.

Pääkaupunkilaisten lisäksi Reittiopasta arvostavat erityisesti naiset, korkeasti koulutetut, yksin asuvat sekä suurituloiset. Keskimääräistä huonompia arvosanoja antavat lapsitaloudet, kotiäidit, työttömät ja eläkeläiset.

Omassa vertailuryhmässään Reittiopas on ykkönen. Seuraavina
vertailubrändeistä tulevat pääkaupunkiseudun kirjastojen
HelMet-järjestelmä ja VR.

YTV:n Reittiopasta tunnetumpia ovat VR, HKL, Matkahuolto ja
Tiehallinto, mutta uskollisten käyttäjien määrässä vain VR menee
Reittioppaan edelle. Viime vuoteen verrattuna Reittiopas on tullut
tunnetummaksi ja sen käyttäjien määrä on lisääntynyt. Parhaina
päivinä käyttäjiä on yli 100000.