Liitto kertoo Editor&Publisher-julkaisussa, että yksi kolmesta nettikäyttäjästä lukee verkkolehteä, mikä on 31 prosenttia enemmän kujin vuosi takaperin. Tilasto osoittaa, että nuoret käyttäjät eivät selaa lehtiä. He lukevat online-julkaisua. 18-24-vuotiaiden ikäryhmässä kasvu on ollut kymmenen prosenttia ja 25-34-vuotiaiden ryhmässä 15 prosenttia.

Kaikkiaan jo 55,5 miljoonaa amerikkalaista kävi verkkolehdessä tietyn kuukauden aikana vuoden 2006 alkupuoliskolla tehdyssä NADbase-mittauksessa (Newspaper Audience Database).

”Julkaisijoiden innovaatiot alkavat näkyä myönteisesti online-yleisön laajentumisena”, sanoo CEO John Strum, NAA.

NADbase mittaa lukijoiden määrää, ei levikkiä. Luku kertoo todellisen yleisön, mikä laittaa lehdet samalle viivalle, Audrea Fulton, Caratista kertoo Editor&Publisher-julkaisussa.

Suurimmat kasvut olivat seuraavien lehtien sivuilla ikäryhmässä 25-34 -vuotiaat.

The Washington Times, 60.2%
The Deseret Morning News, Salt Lake City 52%
Pittsburgh Tribune-Review, 48.3%
The Tampa (Fla.) Tribune, 36.7%
Daily Herald, Arlington Heights, Ill., 35%
The Boston Globe, 32.8%
The Seattle Times, 31.9%
Sun-Sentinel, Ft. Lauderdale, Fla., 31.2%
Austin American-Statesman, 29.2%
Asbury Park (N.J.) Press 28.9%