Lehtilanseerauksiin valmistautuva Bonnier Publications Oy on perustanut kehitysyksikön. Yksikön viisihenkinen tiimi työskentelee useissa eri lehtihankkeissa. Tiimi ideoi, lokalisoi ja kehittää yhtiön lehtiportfolioon valittuja tuotteita. Se voi toteuttaa myös yhteistyöhankkeita eri tahojen kanssa. Kehityspäällikköinä aloittavat syyskuun alusta Niina Leino ja Kristiina Tuormaa.

Niina Leino
Niina Leino

Leino on aiemmin työskennellyt Trendi-lehden päätoimittajana ja Tuormaa Anna-lehden toimituspäällikkönä. Visuaalisen suunnittelun johtoon design directoriksi on valittu Tuomas Jääskeläinen, joka on Trendi-lehden AD. Lisäksi tiimin kanssa työskentelevät konsultteina visuaalinen suunnittelija Saku Heinänen sekä vapaa toimittaja Hanna Jensen.

Organisaatiomalli on sama kuin Tanskassa ja Norjassa: kehitystyöhön investoidaan korostetun paljon sekä ihmisiä että aikaa. Eri maiden kehitystiimeillä on myös mahdollisuus yhdistää voimansa yksittäisessä lehtihankkeessa.

Lehtilanseerauksia varten on palkattu myös jo työnsä aloittanut markkinointipäällikkö Elisa Yli-Saari (Formasta) sekä ilmoitusmyynnin tutkimussuunnittelija Kaisa Filppula (Sanoma Magazinesta).

Useita lehtiä tulossa

Bonnier Publications aikoo lanseerata useita lehtiä Suomen markkinoille seuraavien vuosien aikana. Tällä hetkellä BP julkaisee Suomessa seitsemää lehteä, joista suurin on Tieteen kuvalehti. Yhtiön liikevaihto täällä oli viime vuonna 17 miljoonaa euroa.