Printtisarjan grand prix’n voitti FCB Johannesburgin Lego Periscope – mainos ! Loppusuoralla Legon kanssa Grand Prixstä kisasi JWT Intian kampanja Levi’s.
Muut neljä grand prixstä viime kädessä kilpailleet työt olivat Ogilvy&Mather Thaimaan kampanja Kodakille, Saatchi&Saatchi New Yorkin six-partner 42Below:n kampanjalla, Chemistry Dublinin kampanja Irlannin Sanomalehtien liitolle ja TBWA Pariisin kampanja Mapa Spontexille.
Tuomaristo palkitsi 73 työtä Leijonalla, mikä on hieman viime vuotista enemmän. Printtisarja on Cannesin suurin kilpailusarja.

FCB Johannesburgin Lego Periscope – mainos voitti Grand Prix’n printtisarjassa
Mediasarjan Best use of TV -kategoriassa jatkoon ylsi MTV3:n ja Muotoilun vuoden 2005 Design off -kampanja. Se pyöri MTV3:lla yhden illan viime lokakuussa.
Lisäksi loppukilpailuun kipusi Kuvaamon Naisasialiitto Unionin ihmiskaupan vastaiseen kampanjaan toteuttama Doll. Sekä Doll että CFP:E:n Young Director Award -ilmoitussarja on palkittu jo Vuoden huipuissa.
Nuoret leijonat Sanna Paananen ja Pekka Toivonen edustivat Suomea Young Creatives -kilpailuissa. Siihen osallistuu yli 340 nuorta 42 maasta.

Young Creatives Finland -kilpailun voittajat Sanna Paananen ja Pekka Toivonen osallistuivat työllään myös Cannesin mainosfestivaaliin.
Maailman parasta mainontaa
Vuonna 1954 perustettu Cannes Lions on laajin vuosittainen luovan mainonnan ja markkimointiviestinnän katselmus jossa kohtaavat mainonnan, suoramarkkinoinnin, interaktiivisen markkinoinnin, mainoselokuvien, radiospottien sekä median ja markkinoinnin ammattilaiset ympäri maailman.
Festivaali kokoaa yhteen yli 8 000 alan toimijaa 75:stä eri maasta. Festivaalin aikana osallistujat näkevät eli 22000 mainosfilmiä, mainosta, ulko- ja lehtimainosta ja online-mainosta, suoramainosta, titanium kampanjaa, mediaratkaisua ja kuulevat radiomainosta. Eri kategorioiden voittajat palkitaan arvostetuilla kultaisilla, hopeisilla ja pronssisilla leijona-patsailla.
Festivaalin aikana osallistujille on myös tarjolla laaja valikoima huipputason seminaareja ja workshoppeja.
Festivaalilla kilpaillaan 9ssä sarjassa. Tuomaristot kootaan vuosittain maailman eturivin luovista suunnittelijoista. Tuomariston jäsenet nimitetään Virallisten Cannes Lions edustajien esitysten pohjalta.
Viestintäyhtiö EMAP osti Cannes Lionsin ranskalaiselta Roger Hatchuelin perheeltä vuonna 2004. EMAP toimii yli 50ssä maassa ympäri maailmaa.
Himoitut Cannesin Leijonat
Jokaisen palkinnon myöntämisen peruste Cannesissa on luovuus ! Kategorioiden voittajille myönnetään Kulta, Hopea tai Pronssi Leijona. Parhaille Kulta Leijonille voidaan myöntää Grand Prix – palkinto. Jo Cannesin Shortlistalle pääsy on kova ammatillinen meriitti.
Muita Cannesissa jaettavia palkintoja ovat: Vuoden mainostaja (Advertiser of the Year), Vuoden mediahenkilö (Media Person of the Year), Vuoden toimisto (Agency of the Year) filmi, printti- ja ulkomainonnassa, Kultainen Palmu (Palme d’Or) parhaalle tuotantoyhtiölle, Vuoden suoramarkkinointitoimisto (Direct marketing Agency of the Year), Vuoden mediatoimisto (Media Agency of the Year), ja Vuoden interaktiivinen toimisto (Interactive Agency of the Year).
Cannesissa kisataan maailman mestaruudesta vuosittain myös Nuorten suunnittelijoiden Young Creatives – sarjassa. Nuorten kilpailuun osallistuu yksi suunnittelijatiimi kustakin maasta. Maiden edustajat karsitaan maissa paikallisten edustajien parhaaksi katsomalla tavalla ja esim Printtisarjana kilpailussa kisaa vuosittain 35 tiimiä. Suomessa järjestettiin ensimmäinen avoin kansallinen karsintakilpailu keväällä 2006.
Suomessa virallinen Cannes Lionsin edustaja on Kärkimedia.