”Taivas Moscowin toimintatapa poikkeaa muista kaupungin
mainostoimistoista. Toimintamme perustuu vahvoihin näkemyksiin, konsepteihin ja luoviin ratkaisuihin. Nykyisellään valtaosa Venäjän toimistoista on keskittynyt lähinnä mediatilan välittämiseen. Me aiomme tehdä luovan vallankumouksen. Tulemme tekemään mainontaa, joista ihmiset pitävät ja joka herättää puheenaiheita”, Taivas Moscowin strategiajohtaja ja osakas Irina Morozova sanoo.

”Venäjällä ei pärjää tekemällä pelkkiä taktisia vientikampanjoita, vaan maassa pätevät samat markkinoinnin lainalaisuudet kuin muuallakin. Venäjän markkinoilla menestymiseen tarvitaan vahva brändi, joka puhuttelee paikallisia ihmisiä. Siksi uskomme, että uudelle toimintatavallemme on kysyntää”, Taivaan varatoimitusjohtaja Arto Manninen sanoo.

Mainonnan määrää rajoitetaan Venäjällä

Venäjän mainoslaki muuttuu 1.7.2006. Uusi laki rajoittaa sekä mainonnan määrää että sisältöä. Kun esimerkiksi tv:n mainosajan määrä supistuu, mediatilan hinnat noussevat paikoin rajustikin.

Taivas-ryhmä on Suomen nopeimmin kasvava markkinointiviestintäyritys. Taivas-ryhmän myyntikate vuonna 2005 oli Suomessa 13,4 miljoonaa euroa, Baltiassa ja Venäjällä 2,7 miljoonaa euroa. Henkilöstöä on Suomessa 130 ja ulkomailla 100. Ulkomailla Taivaalla on toimistot Tallinnassa, Riikassa, Vilnassa, Pietarissa ja Moskovassa.