Sanomalehti Kalevan uutisen mukaan Syrjänen uskoo, että suuri osa sähköisen median välittämisestä siirtyy vähitellen tietoverkkoon. Kohdennettu viestintä lisääntyy ja ala pirstoutuu ja digitalisoituu.


Hannu Syrjänen

Syrjänen toteaa, että median kulutus lisääntyy koko ajan. Median käytön trendejä leimaavat epävakaa kehitys, yhä lyhyemmät tuotesyklit ja yhä vähäisempi asiakkaiden uskollisuus.

Kevyt sisältö ja viihde ovat Syrjäsen mukaan tämän päivän kasvualueita mediamarkkinoilla.

Aamulehden Apunen uskoo yhä journalismiin

Tamperelaisen Aamulehden päätoimittaja Matti Apunen ei kuitenkaan Kalevan mukaan allekirjoita sitä, että ihmiset vaatisivat kevyempää linjaa. Lehdistön ei hänen mielestään pidä myydä millään hinnalla vanhoja hyveitään, mutta kiinnostavuutta on ajateltava enemmän. Hän uskoo, että suomalaiset vaativat edelleen journalismilta laatua ja riippumattomuutta.


Matti Apunen

Internet blogeineen sun muineen vyöryy ihmisten silmille, mutta Apusen mukaan se ei ole vaaraksi, Kaleva kirjoittaa.
”Kun maailmassa on jaossa niin paljon jalostamatonta tietoa ja kaikenlaista horinaa, se toimii laatulehdistön hyväksi, kun jaksetaan olla kärsivällisiä. Ihmiset väsyvät heikkolaatuisen tiedon tulvaan, jota netissä on saatavilla. He haluavat kompaktin tiedon, analyysin ja mielipiteen, ja sen tarjoaa päivälehti”, Apunen sanoo Kalevassa.