“Läs on fyysiseltä kooltaanpieni, mutta sisällöltään vahva. Se ilmestyy kymmenen kertaa vuodessa. Lehteä tehdään urbaanista kulttuurista pitävien kaupunkilaisten ehdoilla. Muuta kohderyhmää sillä ei ole”, kustantaja Roope Mokka sanoo.
“Haluamme osoittaa, että ilmaisjakelulehteä voi tehdä tällaisellakin tavalla.”
“Käsittelemme paljon populaarikulttuuria, mutta etsimme itse aiheita ja erilaisia näkökulmia. Emme tyydy vain toistamaan niitä useimpien medioiden puimia teemoja, jotka ovat kullakin hetkellä muka IN. Kiinnostava aihe voi olla tätä päivää, huomista tai vaikka vuosia vanha”, kuvailee päätoimittaja Kalle Kinnunen.
“Läs on yhdistelmä haastavaa asiaa, älyllistä rentoutta ja kunnon
irtiottoja. Ei tarvitse olla trendi-edelläkävijä nauttiakseen
hyvästä meiningistä. Lupaamme toki myös ylittää tosikkojen
ärsytyskynnyksen aina sopivin väliajoin”, Kinnunen tiivistää.
“Mainostajalle Läsissä kaupan on enemmän kuin vain pala paperia”, myyntijohtaja Mikael Frigren sanoo.
Yhteistyökumppaneille tarjotaan räätälöityjä ratkaisuja, joihin
kuuluvat katukampanjat, bileet ja kustomoidut ilmoitukset, jotka voivat olla vaikka tarroja tai postikortteja.
Läsiä julkaisee Holy Mountain Oy. Holy Mountain tuottaa ja kehittää sisältöjä. “Olemme Suomen ensimmäinen mediakonseptimyymälä”, Roope Mokka sanoo.
Läsiä jaellaan Design Districtin jäsenliikkeissä sekä monissa
muissa kaupoissa ja gallerioissa, ravintoloissa, baareissa, museoissa ja kahviloissa.