Anni Ronkainen

Ennen digitaalisen maailman haasteita Ronkainen työskenteli Publicis -mainostoimistossa mm. tutkimuspäällikkönä ja suunnitteluryhmän vetäjänä.

-Palaan erittäin motivoituneena mainosmaailmaan. Mainosala on viime vuosina läpikäynyt voimakasta muutosta ja muutos jatkuu edelleen. McCann on hyvässä asemassa tulevien vuosien haasteita ajatellen. Toimistolla on pitkäaikaiset asiakassuhteet ja kokemukselliseen markkinointiin erikoistuneen tytäryhtiö Momentum Helsingin kanssa laaja-alaista markkinointiviestinnän osaamista. McCann on yksi maailman vanhimpia toimistoja ja se on aina ollut tunnettu roolistaan mainonnan tiennäyttäjänä. Suomessa McCannilla on pitkät perinteet ja se on mainostoimistoalan uranuurtajia. Kansainvälisen ketjun tuki on vahva, kertoo Anni Ronkainen.

-Anni Ronkaisen laaja kokemus asiantuntijaorganisaatioiden johtamisesta ja digitaalisen ympäristön tuntemus ovat merkittävä vahvuus McCannille. Uskon, että tarjoamme kilpailijoille vielä monta haastetta tulevaisuudessa, sanoo Sanne Wall-Gremstrup, Wall-Gremstrup on McCann’in Suomen maajohtaja. Hän on toiminut McCann Helsingin vt. toimitusjohtajana viime vuoden lopusta lähtien.

Uusi toimitusjohtaja aloittaa tehtävässään huhtikuun 3. päivänä.

Helsingin McCann kuuluu McCann Worldgroupiin, jolla on 170 toimistoa yli 130 maassa. Emoyhtiö IPG noteerataan New Yorkin pörssissä. McCann Helsinki -yhtiöryhmän liikevaihto on noin neljän miljoonaa ja henkilöstön määrä 37.