Kaikkiaan Pahvi-kilpailun short-listalla oli yhdeksän kampanjaa. Mukana kilpailussa oli kaikki loka-joulukuussa Helsingin Sanomissa julkaistut ilmoitukset. Kilpailujakson aikana pelkästään lehden tekstisivuilla julkaistiin lähes 10 000 ilmoitusta.

Tuomaristo perusteli valintaansa seuraavasti:
”Mukana taistelussa rintasyöpää vastaan” on ennennäkemätön. Se pysäytti ja puhutteli. Kampanjan kuvamaailman eteen oli selvästi panostettu. Tekijät olivat löytäneet aivan uuden näkökulman. Tämä mainos ei pelottele uhkakuvilla, ei vetoa sääliin, ei ano apua, vaan kannustaa liittymään mukaan taistoon. Joka yksityiskohdalla on tehtävä, sanoillakin.”

Tuomaristossa työskentelivät: Visual Director Pekka Nuikki mainostoimisto Konseptista, AD Elina Nurmi mainostoimisto EVIAsta, johtaja Markku Ruokanen Recommended Finland -mainostoimistosta ja luova johtaja Jari Peltonen mainostoimisto SEK & Greystä.

Kampanjan suunnittelutiimi: mainostoimisto Hasan & Partners AD Ville Norra, copywriter Anu Niemonen, AD-assistentti Jochum von Veh, projektijohtaja Sirkka Norha, tuotantosuunnittelija Tarja Malka, valokuvaaja Markku Lähdesmäki sekä Sanoma Magazines Finland/MeNaiset markkinointijohtaja Laura Luoma ja markkinointipäällikkö Tiina Taos.

Talven 2005 Pahvi-short-lista: Helsinki Missio ” Vanhuus ilman yksinäisyyttä”, mainostoimisto BBDO Helsinki; H&M, Christmas-ilmoitusliite, talotoimisto H&M Red Room; Helsingin Sanomat ”Tee kaupunginosastasi matkailukohde”, mainostoimisto Hasan & Partners; Ikea ”Nyt se on todistettu”, Inter Ikea Systems B.V.; MeNaiset ”Mukana taistelussa rintasyöpää vastaan”, mainostoimisto hasan & partners; Renault ”Renault mikä Renault”, mainostoimisto Konsepti; Trainers’ House ”Jottei kävisi näin, on oltava unelmia”, mainostoimisto PHS; Veikkaus ”Tarinoita lottovoittajista”, mainostoimisto PHS; YTV ”Kestävän joulun vinkit”, mainostoimisto Dynamo.