Pureeko Meidän Mökki –sarjan riemastuttava suomalainen sarkasmi kansainvälisessä kisassa, tiedetään kesäkuun lopulla. Viime vuonna Cannesin voittaja oli Budweiserin ”Real Men of Genius” –spottisarja.
Radiomainoskilpailu Kaiku on vuosittain järjestettävä kilpailu, jossa palkitaan parasta suomalaista radiomainontaa. Kilpailun järjestäjinä toimivat Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ja RAB Finland Oy. Kilpailutöitä jätettiin yhteensä lähes 140 spottia tai spottisarjaa, kaikkiaan tuomaristo kuunteli lähes 300 radiomainosta. Kilpailun voittajat julkistettiin 31.1.2006 Ravintola Pörssissä Helsingissä.
Kilpailutyöt arvosteltiin tuoteryhmittäin. Kilpailussa on yhteensä yksitoista kategoriaa, mm. kestotavarat, kulutustavarat ja yhteiskunnallinen mainonta. Uutena kategoriana otettiin tänä vuonna mukana mainosmusiikki / äänilogot.
-Suosittelen voittajamainosten ja short-listan kuuntelemista. Siirtyminen kategorioittain tapahtuvaan arvosteluun on tuonut monipuolisemman osallistujajoukon ja aktivoinut useampia tahoja osallistumaan kilpailuun, kertoo MTL:n toimitusjohtaja Sinikka Virkkunen.
-Yhtenä kilpailun keskeisenä tavoitteena on kiinnittää huomiota radiomainonnan laatuun. Hyvät ideat erottuvat eivätkä välttämättä vaadi kallista toteutusta. Tämän vuoden palkitut työt osoittavat jälleen vanhan totuuden paikkansa pitävyyden, toteaa RAB Finland Oy:n toimitusjohtaja Timo Savola.
Pohjola ja PHS palkittiin
Vuoden radiomainostajana Kaiku –gaalassa palkittiin Vahinkovakuutusosakeyhtiö Pohjola, vuoden mainostoimistona PHS sekä vuoden tuotantoyhtiönä Miracle Sound Oy.
Radiomainoskilpailu Kaiku on avoin kilpailu, johon voivat osallistua kaikki vuoden aikana ensiesitetyt suomalaiset radiomainokset. Kilpailutöitä voivat ilmoittaa mainostajayritykset, media- ja mainostoimistot sekä äänimainonnan tuottajat.
Kilpailun tuomaristo
Jukka Kortti, Helsingin yliopisto, tuomariston puheenjohtaja
Jarkko Tuuri, SEK & GREY
Virpi Kailento, Y&R Brands
Seppo Märijärvi, Lowe & Partners
Jari Maatraiva, Pohjola
Timo Yli-Salomäki, Maan Auto
Voittajat kategorioittain
Kestotavarat + Grand Prix
mainostettva tuote: Meidän Mökki
mainostaja: A-lehdet/Meidän Mökki -lehti
mainostoimisto: Skandaali/Leo Burnett Oy
tuotantoyhtiö: Hot Spot
B-to-B
Pohjola “Tarmo kiipelissä” -sarja
Vahinkovakuutusosakeyhtiö Pohjola
Mainostoimisto PHS
Miracle Sound Oy
Huvit-ravintolat-tapahtumat
Savonlinnan Oopperajuhlat -sarja
Savonlinnan Oopperajuhlat
Housecom Oy
Nitro FX Oy
Kulutustavarat
Lika on hyväksi
Unilever Finland
Lowe & Partners
Miracle Sound Oy
Matkailu-liikenne
Karaokebaloo, Hulabaloo, Baaribaloo
Silja Line
Hasan&Partners
Nanoverse
Moottoriajoneuvot
Hondamies: Turisti, Formula, Sauna ja Tanssit
Honda Motor Europe Finland
Hasan&Partners Oy
Nanoverse
Musiikki ja äänilogot
R-kioski/Elvis
Rautakirja
SEK&GREY Oy
Hot Spot
Palvelut
Alko Juhannus, Alko Uusi Vuosi
Alko Oy
SEK&GREY Oy
Soundart Oy
Pankit-vakuutus-rahoituspalvelut
Pohjola “Jopen murisija” -häntä
Vahinkovakuutusosakeyhtiö Pohjola
Mainostoimisto PHS
Miracle Sound Oy
Yhteiskunnallinen viestintä
Uni
Mannerheimin Lastensuojeluliitto
Taivasmainos
Soundart Oy
Muut
Sillä silmällä -sarja
Oy Ruutunelonen Ab
Hasan&Partners
Miracle Sound Oy
Kaiku –kunniakirjat: tuomariston jakamat erityismaininnat
Savonlinnan Oopperajuhlat ”Korkeakulttuuria ei tarvitse ymmärtää nauttiakseen oopperasta.”
Alko Juhannus, Alko Uusi Vuosi
”Uusi näkökulma viranomaistiedottamiseen.”
Hot Spot Oy
”Aina laadukkaasta ja hyvästä työstä.”