Sanomalehtimainontaan käytettiin euroja 1,8 prosenttia enemmän kuin vuonna 2004. Kaupunki- ja noutolehdissä mainonta lisääntyi 1,6 prosenttia. Sanomalehtien osuus mediamainonnan määrästä oli 48,4 prosenttia ja kaupunkilehtien 5,7 prosenttia.

Aikakauslehdissä mainostettiin euromääräisesti 4,7 prosenttia enemmän kuin vuonna 2004. Aikakauslehtiryhmässä yleisölehdet kasvattivat mainostulojaan 6,0 prosenttia, ammatti- ja järjestölehdet 2,4 prosenttia sekä asiakaslehdet 7,7 prosenttia. Aikakauslehtimainonnan osuus mediamainonnasta oli 16,3 prosenttia. Printtimainonnan osuus mediamainonnasta oli 70,4 prosenttia.

Televisiomainonta kasvoi 1,9 prosenttia ja osuus oli 19,4 prosenttia.

Radiomainonta väheni 1,3 prosenttia. Radiomainonnan osuus oli 4 prosenttia.

Verkkomediamainontaan käytettiin 42,1 prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin.

Verkkomediamainonnan luvuissa on mukana varsinainen ja luokiteltu mainonta, mutta ei hakusanamainontaa, sähköisiä hakemistoja eikä hakupalveluita. Verkkomediamainonnan osuus oli 3 prosenttia.

Sähköisen mainonnan osuus oli 26,4 prosenttia.

Ulko- ja liikennemainonta kasvoi 11,7 prosenttia. Ulko- ja liikennemainonnan osuus oli 3,1 prosenttia.

Elokuvissa mainostettiin 20,4 prosenttia vähemmän kuin vuotta aiemmin. Elokuvamainonnan osuus oli 0,1 prosenttia.

Mediamainonnan kehitys 2005, miljoonia euroja ja prosenttimuutokset
Mediamainonnan kehitys 2005, miljoonia euroja ja prosenttimuutokset