Liitteessä on myös Suomen Yrittäjien ilmoitusaukeama, jossa järjestö kertoo asioistaan.
Lehden tuottaja on Taloussanomien toimittaja Heikki Tuuri. Kolumnistina on pohjalainen kirjalija Antti Tuuri. Alakerran kolumnin on kirjoittanut Suomen Yrittäjien entinen tiedotuspäällikkö Petri Nieminen, joka kertoo olevansa nykyisin aloitteleva elintarvikealan yrittäjä. Hän myy yhtiökumppaninsa Mian kanssa gourmet-kahvia.
Mediaviikon kommentti:
Tuuria tarvitaan!
Taloussanomat on tehnyt juuri sen mitä siltä on pitkään odotettukin: Talouslehti kirjoittaa myös yrittäjille niiden asioista. Tällä hetkellä yrittäjäpuolen viestinnässä on ollut aukko, jota ei ole oikein täyttänyt kukaan tosissaan. Kauppalehtikin keskittyy paljolti ylätason talousaiheisiin ja isojen yritysten kuulumisiin sekä pörssiin. Yrittäjät kohderyhmänä ei ole mitenkään vaatimaton. Sen piiriin kuuluu kymmeniä tuhansia lukijoita.
Ensi vaikutelma Yrittäjä-lehdestä on myönteinen. Ammattitoimittajien kädenjälki näkyy. Toivottavasti lehti malttaa kuitenkin pysyä journalismissa, eikä lähde liiaksi kosiskelemaan yrittäjiä mielistelevillä kehukirjoituksillaan, joita maakuntien ilmaiseksi jaettavat vipuset ovat jo pullollaan. Hyvät caset ja menestystarinat kyllä kiinnostavat toisia yrittäjiä, samoin opiksi otettavat epäonnet.
Kilpailua yrittäjien sieluista kuitenkin on kovasti. Jotta lehti onnistuu, se tarvitsee myös tuuria muuallakin kuin toimituskunnassa. Kustantajalle tämä on hatunnoston arvoinen satsaus. Taloussanomille tästä saattaa nousta uusi, tukeva kivijalka.
Paavo Vasala