Elisa oli Suomen suurin mainostaja viime vuonna, kertoo mainonnan erikoislehti AdAge. Elisan mainosbudjetti oli 23 miljoonaa dollaria, joka kasvoi peräti 81,2 prosenttia edellisvuodesta. Kakkosena miltei samoilla luvuilla oli TeliaSonera, joka vähensi ilmoitteluaan viidenneksellä. Maailman suurin mainostaja on Procter & Gambler, jonka globaali mainosbudjetti oli peräti 7,9 miljardia dollaria.

Kolmanneksi suurin mainostaja Suomessa oli Unilever, 14,3 miljoonaa dollaria, ja kasvua 3,9 prosenttia. Myös globaalissa listassa Unilever oli kolmantena, 3,4 miljardin dollarin luvulla.
Suomessa eniten kasvatti mainostustaan Saunalahti, 121,7 prosentilla.

Suomen 10 suurinta ovat seuraavat: (luvut miljoonia dollareita)
Elisa 23 (+81,2%)
TeliaSonera 22,9 (-20,9 %)
Unilever 14,3 (+3,9%)
Ford Motor 13,2 (-9,1 %)
Procter & Gambler 10,2 (-6,3 %)
Saunalahti 9,9 (+121,7 %)
Finnet 9,5 (+3,3 %)
Valio 9,3 (-12,8 %)
Veikkaus 9,1 (-0,3 %)
L’Oreal 9,0 (-11,7 %)

Maailman 10 suurinta ovat: (luvut miljardeja dollareita)

Procter & Gambler 7,9
General Motors 3,9
Unilever 3,4
Ford 2,8
L’Oreal 2,6
Toyota 2,6
Time Warner 2,4
Daimler Chrysler 2,3
Johnson & Johnson 1,9
Neste 1,8

Nokia on sijalla 89. Yhtiön mainosbudjetti oli vuonna 2004 yhteensä 337 miljoonaa dollaria, joka oli 20,2 prosenttia vähemmän kuin edellisenä vuonna.